• ST
  • 20.06.25, 10:15

„Ostsin pähklid, aga skaneerisin porgandid“ – need ajad on nüüd möödas. AI tuvastab kõik iseteeninduskassas ostetud tooted

Alates 2008. aastast, mil Baltimaades võeti kasutusele iseteeninduskassad, on traditsioonilisel jaemüügiturul toimunud märkimisväärne nihe. Ehkki iseteeninduskassas läheb ostlemine kiiremini ja ekraanilt on ostetavaid tooteid mugav valida, siis tekib jaemüüjale paraku ka kadusid. Näiteks mõnikord ajab klient raha kokkuhoidmiseks „kogemata“ tooted segamini ja tasub sarnase, kuid soodsama toote eest. Nutilahendusi pakkuva ettevõtte StrongPoint võtmekliendihaldur Anton Martšenko sõnul hoolitseb tänapäevane tehnoloogia lisaks tegutsemiskiirusele ka eksimuste ärahoidmise eest.
AI tuvastab tooted täpsemalt ning seetõttu on kaalutoodete puhul eksimusi vähem
  • AI tuvastab tooted täpsemalt ning seetõttu on kaalutoodete puhul eksimusi vähem
„Nüüd jäävad need päevad minevikku, mil süsteemi eksitamiseks valiti kassas kallite pähklite asemel odavama hinnaga porgandid. Aga eks ikka tuleb ette hooletusvigu. Uued lahendused on mugavamad, inimene ei pea osteldes millegi järgi ootama ega kontrolli läbima,“ lisab Martšenko.
AI tulevikusuunad
Koos tehisintellektiga arenevad ka kassas kasutatavad nutilahendused – alates eksimuste tuvastamisest kuni varguste ärahoidmiseni. Lisaks kassas toodete tuvastamisele suudab AI aru saada, mitu toodet on valitud. Nii on lihtsam ennetada olukorda, kus klient skaneerib tooted, kuid ei vii tehingut lõpule.

Artikkel jätkub pärast reklaami

„AI on sama tähelepanelik kui inimene. Kui teeme tomatil ja õunal vahet, siis oskab AI seda sama hästi. Isegi paremini, kuna on näinud märksa rohkem tomateid ja suudab sordigi tuvastada. Loogika on selline, et mida rohkem inimesed ostavad, seda täpsemaks saab ka süsteem. Tuvastamistäpsus on umbes 99,5%,“ selgitab Martšenko tehnoloogia toimimispõhimõtteid.
Ettevõtte StrongPoint ekspert rõhutab, et tehnika areng hõlbustab töötajate ülesandeid, sest enam ei ole vaja iseteeninduskassa alal kogu aeg silma peal hoida. Töötaja saab tõhusamalt tegutseda ja süsteem annab märku, kui miski vajab tähelepanu.
Mis on tehnoloogia ja kassasüsteemidega praegu toimumas?
Iseteeninduskassa tehnoloogia areneb kiiresti selle poole, et ostleja jaoks protsess veelgi paremaks muuta. Lisaks tempokamale skaneerimisele on nüüd olemas nutilahendused sagedasemate viivituste kõrvaldamiseks, olgu selleks vanusetuvastus või kaaluerinevuse kontroll. Kui toote kaal ei klapi kassasüsteemis salvestatuga, siis annab süsteem töötajale märku sekkumise vajadusest.
StrongPoint võtmekliendihaldur Anton Martšenko
  • StrongPoint võtmekliendihaldur Anton Martšenko
  • Foto: StrongPoint
Ettevõtte StrongPoint eksperdi Martšneko sõnul kulub iseteeninduskassale mõeldud uue lahendusega kassa-ala läbimiseks lausa kolm korda vähem aega.
„Keskmise ostukorvi ehk seitsme tootega kulus seni iseteeninduskassa läbimiseks umbes poolteist minutit. Praeguseks turule jõudnud nutilahendused annavad aga tunduvalt sujuvama kogemuse: enam ei ole vaja otsida tooteid ekraanilt, oodata vanuse tuvastamist või läbida ostukontrolli,“ sõnab Martšenko.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele