Maxima kärbib jõhkralt: töötajad avaldavad hirmsa reaalsuse
Konkurentsitihedas toidukaubanduse äris on keeruline aeg ning üks tuntumaid ja suuremaid poekette Maxima on asunud jõupositsioonilt vähendama töötajatele makstavat tasu, vältides samal ajal koondamisi.
Kui Maxima Eesti kodulehelt leiab sõnumeid, et „Maxima jaoks on oluline, et kõik inimesed tunneksid ennast organisatsioonis hästi“ ning „Maxima Eesti jaoks on meie inimesed meile kõige olulisemad“, siis tegelik tööelu paistab Äripäevaga rääkinud Maxima töötajate kirjeldusel vastu kui kõverpeeglist.
Eesti Panga tööturu ülevaatest selgus, et üha enam pensioniealisi soovib edasi töötada. Uurisime, millistes jaekauplustes töötab kõige enam eakaid ja kuidas näevad tööandjad trendi mõju ise.
Lisatud ülevaatlik tabel ja jaekettide kommentaarid!
Tihedas konkurentsisituatsioonis klientide pärast võitlevad jaeketid avasid lähitulevikuga seotud laienemisplaanid. Selgub, et uusi kauplusi tuleb omajagu.
Alates 2008. aastast, mil Baltimaades võeti kasutusele iseteeninduskassad, on traditsioonilisel jaemüügiturul toimunud märkimisväärne nihe. Ehkki iseteeninduskassas läheb ostlemine kiiremini ja ekraanilt on ostetavaid tooteid mugav valida, siis tekib jaemüüjale paraku ka kadusid. Näiteks mõnikord ajab klient raha kokkuhoidmiseks „kogemata“ tooted segamini ja tasub sarnase, kuid soodsama toote eest. Nutilahendusi pakkuva ettevõtte StrongPoint võtmekliendihaldur Anton Martšenko sõnul hoolitseb tänapäevane tehnoloogia lisaks tegutsemiskiirusele ka eksimuste ärahoidmise eest.