Autor: Kaubandus.ee • 21. märts 2007
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Maksumärk viis poest ametliku joogi pähe müüdud salaviina

Ühes kange alkoholi maksumärgi kasutuselevõtuga on hüppeliselt suurenenud ametlikult müüdud viina kogus, see annab spetsialistide kinnitusel tunnistust seaduslike tootjate varasemast ulatuslikust salaviinamüügist.

Sellest, et mõned tootjad on juba aastaid kokkuleppel kaupmeestega müünud tavapoodides aktsiisiga maksustamata alkoholi, on räägitud juba aastaid. Kuna keegi aga kellegi peale näpuga näidata ei taha, ei ole suudetud tõestada ühtegi sellist juhtu, kuigi riigil jääb nii saamata kümneid miljoneid kroone, kirjutas Postimees.

Petuskeem on lihtne - ametlikku viina tootev firma suunab teatud poodidesse ühes aktsiisiga maksustatud kaubaga ka osa samasugust viina, millelt aga aktsiisi pole tasutud. Maksuks minema pidanud raha jagavad osalised omavahel ära. Kasu on enam kui priske, sest aktsiis moodustab näiteks pooleliitrise pudeli puhul üle 30 krooni.

Probleemi tunnistab ka maksu- ja tolliamet (MTA), kellele see on teada tänu avastatud rikkumistele ja nende analüüsile. "Erinevail hinnanguil võis kange salaalkoholi osa moodustada 20-30 protsenti tarbitud kangest alkoholist ja oli ilmne, et valdav osa salaalkoholist müüakse legaalses müügivõrgus," rääkis MTA peadirektori asetäitja Margus Noormaa. "Samas polnud võimalik salaalkoholi legaalsest kuidagi eristada."

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757