Wal-Mart kavatseb juba ammu idasuunalist
laienemist, ent praeguseks on firma registreerinud Venemaal juba 42
kaubamärki.
Ameerika kaubandushiiu Venemaale laienemisest on räägitud juba viis viimast aastat, kirjutas E-xecutive.ru tänavu mais. Wal-Mart on pidanud ka läbirääkimisi kohalike kaubanduskettide Lenta ja Karusell ostuks.
Venemaa patendiameti Rospatent andmetel registreeris Wal-Mart 2001. aastal oma peamised kaubamärgid Wal-Mart ja Sam's Club. Viimase kahe aasta jooksul on firma Venemaal registreeritud kaubamärke hulgi: 2005. aastal 26 tükki, 2006. aastal 10 ja tänavu maikuuks juba kaks.
Üheksa registreeritud kaubamärki kujutavad endast Wal-Marti nime ja sellega sarnanevaid nimesid kirillitsas. Juriidilise büroo Sojuzpatent andmetel on registreerimisel veel 28 Wal-Marti kaubamärki.
Teised välismaised kaubandusketid pole Venemaal nii palju kaubamärke registreerinud. Inglise Tesco registreeris oma peamise kaubamärgi Tesco alles möödunud aasta märtsis.
Carrefour, kelle esimesed kauplused avati juba aasta alguses, pole Venemaal oma kaubamärke veel registreerinud.
Seotud lood
Põhjamaade ning Baltikumi jaemüügitehnoloogia lipulaev StrongPoint on aastaid tutvustanud ja loonud uusi, ostukogemusi parandavaid võimalusi. Kõige esimesed iseteeninduslahendused, automaatse vanusekontrolli tehnoloogia esmane kasutuselevõtt Euroopas – see on vaid üks osa sellest, mis tehtud ning mis on lihtsustanud jaekaubandusettevõtete müügiprotsesse.