Autor: Kaubandus.ee • 4. september 2007
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Saksa konkurentsiamet kahtlustab piimaturul hinnakoostööd

Piima ja või hinna järsk tõus on ajendanud Saksamaa ja Euroopa Liidu konkurentsiametnikke uurima, kas Saksa jaemüügiketid ja piimatööstused ei ole mitte oma kasumite kergitamiseks hinnatõusus kokku leppinud, kirjutab Kauppalehti.

Piim ja piimasaadused on suvega Saksamaal järsult kallimaks läinud. Või on juba poole kallim. Kui suve hakul maksis 250-grammine võipakk odavmüügiketis Aldi 79 eurosenti, siis nüüd 1,19 eurot. Piima tootjahinnad pole samal ajal muutunud.

Jaemüüjad põhjendavad hinnatõusu ülemaailmse nõudmise kasvuga, mille taga on eelkõige Hiina. Berliini majandusuuringute instituut DIW lükkab aga need põhjendused ümber, väites, et tegemist ei ole mingi uue ilminguga. Aasias on piima tarbimine kasvanud juba mõnda aega ning siiamaani ei ole see Euroopa piimahindu kõigutanud.

Instituut kahtlustab, et suured toiduaineteturu firmad on otsustanud oma kasumimarginaalide tõstmiseks kokkumängule minna.

Jaga lugu
Kaubandus.ee toetajad:
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884
Merilin MerilaKaubandus.ee toimetaja Tel: 5 105 933
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700