Kaubandus.ee  • 4. detsember 2007
Jaga lugu:

Müümine on nagu… seks

Just sellisele järeldusele jõudsid Valentin Pertsija ning Vladimir Ljubarov, kes võrdlevad müümist ja seksi juhtidele suunatud portaalis E-xecutive.ru.

„Nagu teada, Nõukogude liidus seksi ei olnud,“ alustavad nad. „Oli halb vorst, kahte sorti juustu, paberist viinerid, Žiguli õlu ja palju-palju muud sellist. Aga seksi ei olnud, nagu polnud ka kõigile aegadele ja rahvastele tuntut – müümist. Nõukogude liidus müüjad töötasid, mitte ei müünud.“

Seksi puudumine ning puudulikud müügioskused iseloomustavad kõiki endisi sotsialismimaid, leiavad Pertsija ning Ljubarov. Nii seksist kui müümisest on kirjutatud palju raamatuid, kuid vähe on autoreid, kes oleks neid kaht omavahel võrrelnud.

Müük on intiimne tegevus, vahendab E-xecutive.ru. Nii seksis kui müügis tuleb vastaspoolt köita, pöörata tähelepanu esimesele kontaktile, esmasele teenindusele, mulje jätmisele, püsikontaktidele, üksteise abistamisele ning lahkuminekule. Seepärast tulebki võrrelda omavahel just müüki ja seksi, mitte müüki ja tomatikasvatust.

Nii Pertsija kui Ljubarov peavad seksi ning müügi universaalseks mõõdupuuks kiirust. Mida vähem klient teie juures on, seda suuremat kasumit saate. Seda rohkem on ta ka ise rahul. Mida rohkem klient rahul on, seda tõenäolisemalt tuleb ta teie juurde tagasi. Teeninduskiiruse järgi saate ettevõttes ka edasisi juhtimisotsuseid langetada, ütlevad nad ning pakuvad välja omapoolsed soovitused müügiprotsessi kiirendamiseks.

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884maarit@kaubandus.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt