Eesti kange alkoholi tootja Liviko juhatuse
esimehe Janek Kalvi sõnul seisab Liviko siseturu müük juba aastaid paigal,
sisetarbimist mõjutavad eelkõige aktsiisikõikumised ja salaviin.
„Liviko turuanalüüs näitab, et kange alkoholi osakaal kogumüügis on igal aastal kukkunud ja seepärast on ettevõte suunanud ka oma pilgu impordi – eelkõige lahjemate jookide, veinide müügiportfelli laiendamisele. Paljuski seetõttu ostsime ka möödunud aastal Baltikumi ühe tugevama hulgimüüja Lion Ko. Kange alkoholi müük kasvab vaid ekspordi arvelt,“ rääkis Kalvi ning lisas: “ Liviko müüs näiteks möödunud aastal 3,8 miljonit pudelit likööri Vana Tallinn. Olgem ausad, hea kui sellest 10 % on ära tarbinud eestimaalased, ülejäänud 90 % on liikunud ekspordiks või turistide seljakottides Eestis väljapoole.“
Kalvi sõnul ei ole Eesti Õlletootjate liidu statistika, et õlle tarbimise vähenemisel on Eestis suurenenud kange alkoholi tarbimine, üheselt võetav. „Käesolev müügistatistika tõlgendamine ei anna siseturu mõistes edasi väga õiget pilti, sest näiteks ligi 30 % Liviko toodetud kangest alkoholist rändab Eestist kas ametliku ekspordi või turistide ostude kaudu välja. Õlletootjad on paremini organiseerunud ja selgitustöös olnud edukamad, seepärast jääbki aegajalt mulje nagu alustaks kogu Eestimaa töönädalat pudeli viinaga. Tegelikkuses on need hinnangud ülekohtused. Eestis toodetud kange alkohol on kujunemas tegelikult päris korralikuks ekspordiartikliks,“ kommenteeris Kalvi.
Legaalsete alkoholitootjate suurim töövõit viimastel aastatel on Kalvi sõnul maksumärkide teke, mis on riigieelarve laekumisele kindlasti hästi mõjunud ja salaviinatootjate elu raskemaks teinud. „Samas on kange alkoholi müük väga aktsiisitundlik ja jätkuvalt avatud salaalkoholi riskidele. Arvan, et aasta teisest poolest, kui toimub aasta jooksul juba teine aktsiisitõus, on salaalkoholi teema taas väga aktuaalne”
Eile teatas Eesti Õlletootjate Liit, et kodumaise õlleturu kogumahuks kujunes 2007. aastal 128 miljonit liitrit, langedes 1,4%. Eesti Õlletootjate Liidu esimees Cardo Remmel ütles, et analüüs näitab selgelt alkoholimüügi piirangud tarbimist riigis vähendanud ei ole. Õlleturu langus asendus hüppelise kangete alkohoolsete jookide müügi tõusuga samal perioodil.
Seotud lood
Tänapäeva kiirelt arenevas ärimaailmas mängib tehnoloogia tööprotsesside efektiivsuse tõstmises olulist rolli. Üks selline uuenduslik lahendus, millest lõikavad suurt kasu mitmed ettevõtted, on Directo uus laohaldussüsteemi liides WMS Direct, mis on loodud spetsiaalselt Directo kasutajatele, kes tegelevad laomajanduse, kaupade liigutamise ja tootmisega.
Hetkel kuum
Tagasi Kaubandus esilehele