Autor: Kaubandus.ee • 5. veebruar 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kalvi: tarbimist mõjutavad eelkõige aktsiisikõikumine ja salaviin

Eesti kange alkoholi tootja Liviko juhatuse esimehe Janek Kalvi sõnul seisab Liviko siseturu müük juba aastaid paigal, sisetarbimist mõjutavad eelkõige aktsiisikõikumised ja salaviin.

„Liviko turuanalüüs näitab, et kange alkoholi osakaal kogumüügis on igal aastal kukkunud ja seepärast on ettevõte suunanud ka oma pilgu impordi – eelkõige lahjemate jookide, veinide müügiportfelli laiendamisele. Paljuski seetõttu ostsime ka möödunud aastal Baltikumi ühe tugevama hulgimüüja Lion Ko. Kange alkoholi müük kasvab vaid ekspordi arvelt,“ rääkis Kalvi ning lisas: “ Liviko müüs näiteks möödunud aastal 3,8 miljonit pudelit likööri Vana Tallinn. Olgem ausad, hea kui sellest 10 % on ära tarbinud eestimaalased, ülejäänud 90 % on liikunud ekspordiks või turistide seljakottides Eestis väljapoole.“

Kalvi sõnul ei ole Eesti Õlletootjate liidu statistika, et õlle tarbimise vähenemisel on Eestis suurenenud kange alkoholi tarbimine, üheselt võetav. „Käesolev müügistatistika tõlgendamine ei anna siseturu mõistes edasi väga õiget pilti, sest näiteks ligi 30 % Liviko toodetud kangest alkoholist rändab Eestist kas ametliku ekspordi või turistide ostude kaudu välja. Õlletootjad on paremini organiseerunud ja selgitustöös olnud edukamad, seepärast jääbki aegajalt mulje nagu alustaks kogu Eestimaa töönädalat pudeli viinaga. Tegelikkuses on need hinnangud ülekohtused. Eestis toodetud kange alkohol on kujunemas tegelikult päris korralikuks ekspordiartikliks,“ kommenteeris Kalvi.

Legaalsete alkoholitootjate suurim töövõit viimastel aastatel on Kalvi sõnul maksumärkide teke, mis on riigieelarve laekumisele kindlasti hästi mõjunud ja salaviinatootjate elu raskemaks teinud. „Samas on kange alkoholi müük väga aktsiisitundlik ja jätkuvalt avatud salaalkoholi riskidele. Arvan, et aasta teisest poolest, kui toimub aasta jooksul juba teine aktsiisitõus, on salaalkoholi teema taas väga aktuaalne”

Eile teatas Eesti Õlletootjate Liit, et kodumaise õlleturu kogumahuks kujunes 2007. aastal 128 miljonit liitrit, langedes 1,4%. Eesti Õlletootjate Liidu esimees Cardo Remmel ütles, et analüüs näitab selgelt alkoholimüügi piirangud tarbimist riigis vähendanud ei ole. Õlleturu langus asendus hüppelise kangete alkohoolsete jookide müügi tõusuga samal perioodil.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757