Viimastel aastatel on eestimaisel kapitalil
põhinev AS Prike omandanud Läti ja Leedu väikeste joogifirmade aktsiad ning
panustatud nende arengusse ja kasvu, mis on väikefirmadest teinud kolme aastaga
oma ala tugevad turuosalised kolmes riigis.
ASi Prike juhatuse esimehe Lauri Põldemaa sõnul on käibe kasvu taga olulised Eesti poole investeeringud Läti ja Leedu turule. Tänaseks kuulub Prikele 100% osalus Läti firmas, mille aluseks on Läti tütarettevõtte nime muutmine SIA Prike Latvijaks. Täna on ka Leedus Prikel 100% osalus firmas UAB Alkovila. Kolmes riigis kokku töötab nii ema- kui ka tütarettevõtetes tänaseks üle saja inimese, teatas Prike.
"Eesti on Baltikumi joogituru inkubaator," lausus Põldemaa. "Uued joogid saavad popiks siin, Eestis. Läti ja Leedu võtavad need vastu tasapisi, kuid nende siseturu potentsiaal on omakorda suurem. Šampanjaturg on täna veel väike, kuid kiire kasvuga ning vedajaks just Eesti. Kodumaine konjakiturg on tänaseks seevastu küps ning traditsionaalne turg, kuigi küpsemine on uuenduslikust nišiturust toimunud kõigest kümne aastaga."
Suurima kasvu on teinud Leedu müük, võrdse kasvuga on Eesti ja Läti. Võrreldes 2005. aastaga on Prike Eesti, Läti ja Leedu ettevõtete kasum kokku kasvanud 207% ning käive 119%. Võrreldes 2006. aastaga vastavalt 95% ja 54% teatas ettevõte. Läti ettevõtte Berno Vini käive kasvas kolme aastaga 132%, käibeks kujunes 76 miljonit krooni. Leedu ettevõtte Alkovila käibe kasv ulatus 42 miljoni kroonini, kasvades 339%.
SIA Berno Vini juhatuse esimees Sandra Smirnova kinnitab, et lähitulevikus on oodata veelgi innukamat kasvu. "Meie eesmärgiks on kinnitada kanda ja olla väärtuslik joogiekspert koduturul nagu seda Prike on Eestis," lisab ta.
Eriti edukas on viimastel aastatel olnud Prike Läti tütarettevõte SIA Berno Vini, mis alates 2. aprillist 2008 hakkab kandma ärinime SIA Prike Latvija. "Neli aastat tagasi ostetud Läti väikesest veinikompaniist Berno Vini saanud edukas esinduslike joogibrändide turundus- ja müügifirma. Kuigi Lätis on meil valik väiksem kui Eestis, on firma siiski läbi teinud eduka arengu - standardid on Eestiga samad ning firma müüb Diageo Groupi brände ja De Kuyperi likööre, Veuve Clicquout' šampanjat ning erinevaid veine," märgib Põldemaa.
Prike Läti tütarfirma teenis mullu 76 miljoni krooni suuruse käive juures üle nelja miljoni krooni kasumit ehk 2006. aastaga võrreldes suurenes käibenumber 55% ja kasum 92%.
Seotud lood
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.
Enimloetud
3
Sekslelude poodnik teeks täna alustades paar asja teisiti
Viimased uudised
Sekslelude poodnik teeks täna alustades paar asja teisiti
Hetkel kuum
Omanik: keegi ei soovi pikalt pidada kahjumis äri
Esikoha võitja ei tahtnud öelda, kus nende pood asub
Tagasi Kaubandus esilehele