Kaubandus.ee  • 8. aprill 2008
Jaga lugu:

Suurettevõtted praktiseerivad rangeid eetikareegleid

Balti- ja Põhjamaade ühiskonverentsil "Ärieetikaga korruptsiooni vastu" tõid Nordea pank ja Statoil näiteid, et nii kingituste jagamisel kui ka klienditeeninduses on ettevõtetes kehtestatud karmid eetikareeglid.

„Nordeas tehakse sümboolseid kingitusi pühade ja õnnestunud tehingute puhul. Kuid pangas on kindel kord, mis tingimustel võime võtta ja anda kingitusi,“ rääkis Nordea panga vastavuse kontrolli spetsialist Erkka Matias Jaakkola.

„Kõik kingitused, mis on mõjutamise eesmärgil tehtud on keelatud vastu võtta,“ ütles Jaakkola ja lisas, et arusaamatuste vältimisteks on kehtestatud kindel reeglistik.

Üldisest ettevõtte eetikast rääkis Jaakkola, et töötajate koolitustel selgitatakse reegleid ning samuti case study’d töötavad hästi. Nordea panga kõikides filiaalides kehtivad standardsed eetikareeglid.

„ Ettevõtte eetikakood on ühesugune kõigis 40 riigis, kus me tegutseme,“ ütles Eesti Statoil tegevjuht Helle Kirs-Toiger. „Iga kassiir peab teadma ettevõtte põhiväärtuseid,“ lisas ta.

Kirs-Toiger ütles, et eetikast rääkides, põhineb kõik üksikisikul, kuna kõik võtavad vastu otsuseid. „Firmas selgitatakse ühiseid huvisid, et isiklik otsus oleks firma ning ka ühiskonna huvi,“ lisas ta.

Kirs-Toiger tõi näite, et kui ettevõttes tekib konflikt on eetika esimene prioriteet, millega selle lahendamisel arvestatakse. „Samuti koostööpartneritele ja varustajatele selgitatakse täpselt firma äripraktikat,“ märkis ta.

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884maarit@kaubandus.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt