Autor: Kaubandus.ee • 29. aprill 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tarbijad söövad koduse ja kalli asemel odavat võõrast

Küsitlustes kodumaist toidukaupa eelistavad tarbijad ostavad samaväärse välismaise toidukauba kohe, kui see on kodumaisest märkimisväärselt odavam.

ASi Prisma Peremarket tegevdirektor Janne Lihavainen kommenteeris: "Soomes ka tarbijad ütlevad, et eelistavad Soome oma, aga kui müüki tuuakse Taani jõulusink, mis on Soome jõulusingist kaks eurot odavam, siis põhimõtted kaovad."

AS Rimi Food Eesti tegevjuht Edgar Sesemann ütles, et tarbijal on õigus otsustada, kas osta kodumaist toidukaupa või midagi muud. "Kõigile on selge, et tarbijal on õigus otsustada ja ta otsustab.

A-Selveri juhataja Ain Taube sõnul on välismaistel kaupadel Eestis väga raske konkureerida piima- ja lihaletis. "Palju sõltub tootegrupist, näiteks välismaistel liha- ja piimatoodetel on väga raske konkureerida. Kui rääkida aga mahlaturust, on tarbijail üsna ükskõik, kus see toodetud on."

ETK juht Rein Sepp märkis, et kuna tarbija tahab järjest värskemat toitu saada, hakkab ta poode sagedamini külastama. "Ta ei taha näha pikka säilivustähtaega, teame kõik, millega see tagatakse," ütles Sepp, "See tähendab, et ka tootmine peab lähedal olema. Eestis pole see probleem, Euroopas aga küll."

Toiduliidu juht Sirje Potisepp tuletas meelde aegu, kus osa poode eestimaist toidukraami müüki ei võtnud. "Oli aeg, kus kauplused ütlesid, et nad põhimõtteliselt ei müü eestimaist toidukaupa. Praegu eelistab eestimaist 76% tarbijaist ja see on suur saavutus."

Eesti suurimate kaubanduskettide juhid kinnitasid kui ühest suust, et parima toiduaine tiitli pälvinud toode automaatselt müüki ei pääse, küll aga pakuvad kaubandusketid nende senise sortimendiga sobivaid uusi tooteid klientidele proovida.

Tootjad seevastu sooviks, et auhinna pälvinud uudistooted oleks kaubanduskettides müügil terve aasta ilma, et nõrgad käibenumbrid ähvardaksid neid müügist maha võtta.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757