Kesko Agro Eesti ASi tegevdirektor Tõnu
Kelder ütles, et keegi suurematest teravilja kokkuostjatest pole
turuseisu üle rõõmus ning soovitas põllumeestel lühiajalised kohustused
pikemaajaliste vastu vahetada.
"Minu arvamus on, et ükski kokkuostja, kellel on pikaajalised plaanid turul olemiseks, pole rõõmus hetkel turul valitseva olukorra üle. Suuremad (vilja - toim) kokkuostjad on kõik põllumajandustootjaid tarvikutega krediteerinud ja sooviksid seda usutavasti teha ka järgmisel hooajal. Seega on väheusutav, et nad tahaksid tegelda liigkasuvõtmisega ja rikkuda oma kliendisuhteid," rääkis Kelder.
Kui keegi põllumajandustarvikute müüjaid liigkasuvõtmises ja kerges rikastumises süüdistab, võiks ta selle riskantse äriga parem ise tegeleda, leidis Kelder. "Arvan, et olukord on halb ja tuleb karm sügis, mis mõjutab kindlasti põllumajandusäri keskkonda," lisas Kelder.
Praeguse seisuga on Kemira Growhow, Kesko Agro Eesti ja Farm Plant Eesti seadnud hüpoteegi ligi 300 kinnistule. Sel nädalal oli Pärnu maakohtu päevakorras Kesko Agro Eesti hagi FIE Ain Kirsi vastu 2,2 miljoni kroonise võla nõudes.
"Mis puudutab maa omandamise küsimust, siis seda ma arvan, ei ole eriti karta, kuna minu teada ei ole suuremate kokkuostjate strateegiates ega tegevusplaanides ette nähtud põllumajanduse omandamist, sest nende põhitegevus on müümine. Lisategevus oleks ressursi raiskamine ja kaasneks risk kaotada põhitegevuse fookus," vastas Kelder aripaev.ee küsimusele, kas majandusraskustesse sattunud põllumeeste maad võivad koonduda tootmissisendite müüja kätte.
"Võttes arvesse hetkeolukorda, on sügisel kindlasti oodata lisatagatiste nõudmisele lisa nii pankadelt kui kokkuostjatelt. Samas võin Kesko kohapealt öelda, et protsess näeb ette eelkõige kliendi tausta korralikku analüüsi ja seejärel vajadusel lisatagatise nõuet. Põhiliselt sõltub lisatagatise vajadus eelkõige võla suurusest, aga väga tähtis on kliendi ajalugu ja tema käitumine meie firmas. Lisaks arvestame kliendi tootmisefektiivsuse potentsiaali pikema perioodi jooksul," selgitas Kelder.
"Soovitaksin põllumajandustootjatel mõelda lühiajaliste kohustuste pikaajalisteks muutmise peale, mis annaks kindlasti hingamisruumi juurde ja võimaldaks tulevikku rahulikumalt planeerida," ütles Kelder.
Seotud lood
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.
Hetkel kuum
Tagasi Kaubandus esilehele