Aprilli alguses startisid üksteise võidu
kevadised ostukampaaniad suuremates kaubamajades, Kaubamaja teatel jäi tulemus
eelmise aasta omale 15% alla.
"Numbrid oli sellised, et eelmise aasta tulemustele jäädi alla üle 15 protsendi," ütles Äripäevale Tallinna Kaubamaja müügi- ja turundusdirektor Enn Parel. "Rõõmuhõiseteks põhjust pole, aga pole ka põhjust poodi nööri ostma minna," lisas ta.
"Tarbimine on ikkagi vähenenud ja selline asi mõjutab ka säästukampaaniaid," rääkis Parel ning lisas, et parim päev oli esimene päev, kus kaupa müüdi 10 miljoni krooni eest.
Stockmanni direktori Marge Tüüneri sõnul jäi pood tulemustega rahule. "Olime ise natuke pessimistlikumad müügi suhtes, aga läks hästi. Tulemusi ei saa siiski võrrelda eelmise aasta tulemusega, kui tulemused olid väga head," selgitas Tüüner.
Täpseid müüginumbreid Stockmann ei avaldanud.
Kristiine Kaubanduskeskuse turundusjuht Kaidi Laur ütles, et tulemused olid ootuspärased, sest aasta esimeses pooles on ostjad traditsiooniliselt ettevaatlikumad ning seda on näha ka tänavu. Võrreldes sügisese Täismaja kampaaniaga oli kevadine külastatavus 7% väiksem. Samas on tänavu ka mullusest enam sooduskampaaniaid ning külastus jaotub ühtlasemalt.
Pareli sõnul oli populaarseim kaup see, millest reklaamkataloogis klienti teavitati. „Ei tuldud niivõrd ringi vaatama, et mida pakutakse, kuivõrd tuldi konkreetseid asju ostma,“ selgitas ta ning lisas, et müügihitid olid pea iga päev erinevad. Esimesel päeval läksid tema sõnul kõige paremini naiste jalatsid ja kotid ning Ecco lastejalatsid. Ühel teisel päeval seevastu müüdi pea kahe tunniga läbi kataloogis reklaamitud Elisabeth Ardeni meekreem.
Lauri sõnul osteti kõige enam ikkagi rõivaid ja jalatseid, aga ka ka ilutooteid, spordirõivaid ja raamatuid. "Eelmisel aasta oli impulssoste rohkem," tõdes ta.
Seotud lood
Toitlustussektoris edukas olemiseks tuleb pöörata tähelepanu paljudele detailidele. Andekas peakokk ja suurepärane meeskond tagavad toidu järjepideva kvaliteedi, teenindajad loovad meeldejääva elamuse ning sisekujundus koos õigesti valitud toidunõudega aitab kujundada restorani identiteeti.