Autor: Kaubandus.ee • 3. juuli 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuka küla kogemusega end välismaal ei müü

Eesti Konjunktuuriinstituudi direktori Marje Josingu sõnul on ettevõtete olukord hetkel normaalne ja firmad, kes tahavad konkurentsis püsida, peaksid rohkem pingutama või investeerima välismaa professionaalidesse.

„15 aastat oleme koolitanud ärijuhte ja meil on väga hea raamatupidamiskoolituse ajalugu, aga kui vaadata ettevõtte bilanssi või äriplaani, on see kohati õudust tekitav," nentis Josing. Ta lisas, et ettevõtjatel on olnud lihtne ajada äri buumi tingimustes, kuid peab mõistma, et selline aeg ei tule enam kunagi tagasi.

Josingu sõnul on välismaal tegelikult palju suurem konkurents ning vajadus hea äriidee järele on läinud palju teravamaks. „Kui võrrelda Eesti ettevõtteid välismaa omadega, on meil puudu turustamisoskustest, oma toodetele lisaväärtuse andmisest ning arusaamisest, mis on müüdava toote konkurentsieelis," lisas ta.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757