• 31.07.09, 10:03
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jaemüügi langus aeglustus

Juunis oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 5 miljardit krooni, mis oli püsivhindades 11% väiksem kui eelmise aasta juunis, teatas statistikaamet. Viimastel kuudel 14–16% piires püsinud jaemüügi vähenemine aeglustus juunis mõnevõrra.
Juunis mõjutasid kaupade jaemüügi langust enim tööstuskaupade kauplused, kus jaemüük vähenes 2008. aasta juuniga võrreldes 16%. Tööstuskaupade kauplustes on langus viimaste kuudega võrreldes oluliselt aeglustunud.
Märkimisväärselt on paranenud müük majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes. Neis kauplustes vähenes jaemüük juunis aastaga 11%, samas kui mais oli langus veel 25%.
Jaemüük toidukaupade kauplustes vähenes eelmise aasta juuniga võrreldes 8%. Mõningane hinnalangus toidukaupade kauplustes ei ole paraku kaasa toonud olulist müügimahtude suurenemist. Tarbijad on jätkuvalt ebakindlad ning seoses sellega piiravad järjest rohkem toidule tehtavaid kulutusi.
Võrreldes eelmise kuuga suurenes juunis jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 5%. Tööstuskaupade kauplustes suurenes jaemüük 5% ja toidukaupade kauplustes 4%.
2008. aasta kevadel alanud jaemüügi vähenemine võrreldes eelmise aasta sama kuuga oli madalaim tänavu veebruaris, vähenedes aastaga 19%. Märtsist maini vähenes jaemüük aastases võrdluses 14–16%. Juunis jaemüügi langus mõnevõrra aeglustus.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli juunis ligi 6 miljardit krooni, millest kaupade jaemüük andis 85%. Eelmise aasta juuniga võrreldes vähenes müügitulu jooksevhindades 16%, eelmise kuuga võrreldes aga suurenes 5%.
Jaekaubandusettevõtete jaemüügi mahuindeks ja selle trend, jaanuar 2002 – juuni 2009

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.10.24, 08:00
Pühademüügid on tulemas. Kuidas vähendada e-poe kulusid?
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele