Juunis mõnevõrra aeglustunud jaemüügi
langus kiirenes juulis taas – jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük oli
juulis 4,9 miljardit krooni, mis on püsivhindades 16% väiksem kui eelmise aasta
juulis, teatas statistikaamet.
2008. aasta kevadel alanud jaemüügi vähenemine võrreldes eelmise aasta vastava kuuga langes madalaimale tasemele tänavu veebruaris, vähenedes aastaga 19%. Märtsist maini vähenes jaemüük aastases võrdluses 14–16%. Jaemüügi langus aeglustus mõnevõrra juunis, kui jaemüük vähenes aastaga 11%. Aeglustumine oli aga lühiajaline ja juulis kiirenes jaemüügi langus taas.
Juulis mõjutasid jaemüügi langust enim tööstuskaupade kauplused, kus müük vähenes 2008. aasta juuliga võrreldes neljandiku. Kõige rohkem ehk 32% vähenes jaemüük muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus müüakse arvuteid ja nende lisaseadmeid, fotokaupu, mänge ja mänguasju, sporditarbeid, lilli, istikuid, väetisi jms.
Hoolimata juunis toimunud kergest elavnemisest majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes, püsis juulis nende kaupluste müük jätkuvalt tugevas languses. Neis vähenes jaemüük aastaga 27%. Eelnevate kuudega võrreldes aeglustus aga langus tekstiiltoodete, rõivaste, jalatsite ja nahktoodete müügis. Nende kaupluste jaemüük vähenes aastaga 15%, mis oli väiksemaid langusi viimase poole aasta jooksul.
Jaemüük toidukaupade kauplustes on viimastel kuudel olnud küllaltki stabiilne. Tänavu juulis vähenes see eelmise aasta juuliga võrreldes 9%. Võrreldes eelmise kuuga vähenes juulis jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 3%. Toidukaupade kauplustes jäi jaemüük eelmise kuuga võrreldes samale tasemele, tööstuskaupade kauplustes aga vähenes 5%.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli juulis 5,9 miljardit krooni, millest kaupade jaemüük andis ligi 85%. Eelmise aasta juuliga võrreldes vähenes müügitulu jooksevhindades 22%, eelmise kuuga võrreldes protsendi vJaekaubandusettevõtete jaemüügi mahuindeks ja selle trend, jaanuar 2002-juuli 2009. (Eelmise aasta vastav kuu = 100)õrra.
Seotud lood
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.