Autor: Kaubandus.ee • 26. november 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Õlletootjad alandavad ühiselt joogi kangust

Eilsel Tervise Arengu Instituudi ja õlletootjate liidu ümarlaual lepiti kokku, et tootjad vähendavad kange õlle alkoholisisaldust kümnelt protsendilt 7%-le.

Õlletootjate Liidu tegevjuhi Jüri Kerdi sõnul suhtuvad õlletootjad alkoholi tarbimisse vastutustundlikult ning on omalt poolt välja töötanud ettepanekud, mis reaalselt mõjutavad alkoholi absoluutarvu ühe inimese kohta.

"Alates jaanuarist ei tooda me kangemat õlut kui 7% ning see laieneb ka kangema õlle reklaamile," kinnitas Kert.

Ta lisas, et õlletootjad on seadnud piiri ka reklaamides kasutatavatele näitlejatele, kelle vanus ei tohi nüüdsest olla vähem kui 25 eluaastat. "Tegemist on tootjate hea tahte, aga ka reaalsete sammudega, mis viivad meid lähemale eesmärgile vähendada kangema alkoholi tarbimist ning viia madalamaks tarbitava absoluutse alkoholi kogus," rääkis Kert.

Tema sõnul alustatakse muudatustega jaanuarist ning muudatused õllede kuni 7%-liseks alkoholisisalduseks ning reklaamidele täiendavate piirangute seadmiseks viiakse sisse ka õlletootjate liidu eetikakoodeksisse. Seal on õlletootjad alates 2005. aastast kokku leppinud mitmetes alkoholitarbimist mõjutavates sammudes. Näiteks vähendati toona õllede maksimumkangus 12%-lt 10%-le, lepiti kokku, et ei reklaamita kangeid õllesid, ei seostata õlut sotsiaalse ja sportliku eduga, alaealistega jms.

Tervise Arengu Instituudi direktori Maris Jesse sõnul on alkoholitootjatel, maaletoojatel ja müüjatel oluline roll alkoholi tarbimisharjumuste kujundamisel ja liigtarvitamisest tuleneva kahju ennetamisel.

Kampaania ise ei aita alkoholitarbimist muuta, selleks on vaja erinevate osapoolte kaasamõtlemine ja jõupingutused, lisas ta.

Eesti suuremate õlletootjate A. Le Coq, Saku ja Viru Õlu ning Tervise Arengu Instituudi eilse kohtumise eesmärgiks oli arutleda võimaluste üle viia Eesti inimeste absoluutse alkoholi tarbimist allapoole ning tõhustada selles valdkonnas koostööd riigi ning ettevõtjate vahel.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757