Turuosaliste paljusus tagab konkurentsi ja see hoiab hinnataset klientide jaoks mõnikord madalamalgi kui suurel turul, ütles Tallinna Kaubamaja juhatuse esimees Raul Puusepp.
„Suuri ja väikeseid riike ei saa kunagi üks-ühele võrrelda, sest mängureeglid ,ja mängudki, on veidi erinevad. Suurte kettide seisukohalt ei ole mõistlik teha kauplusi väikelinnadesse, kuid reaalses elus eksisteerivad ka lihtsad külapoed. Ja sageli edukalt ja aastaid - rõõmsad on nii omanikud kui ka kliendid," rääkis Puusepp.
Ta ütles, et Eesti jaekaubandusturgu Kanada, USA, Saksamaa või mistahes muu suurriigi taustsüsteemi asetades tundub tõesti, et meil on liiga palju turuosalisi, kaubamärke jne. "Samas ei pruugi see nii olla, kui arvestada kohalike oludega ja võrrelda teiste rahvaarvult sarnaste (mini)riikidega."
"Probleem ei ole tegelikult mitte kaubamärkide-firmade rohkuses, vaid turu mahus. Sarnane "väikese turu probleem" on Eesti kaupmeestel ka näiteks tööstuskauba sisseostul," sõnas ta ja lisas, et väga suur vahe on, kas osta kaupa - olgu see siis jalatseid Itaaliast, mänguasju Hiinast või voodipesu Pakistanist - mõne või mõnekümne poe jaoks Eestis või mõnesaja või isegi tuhande poe jaoks USA-s.
"Samas tagab turuosaliste paljusus konkurentsi ja see hoiab hinnataset klientide jaoks mõnikord madalamalgi kui suurel turul," märkis Puusepp.
Seotud lood
Selveri pagarilettide küpsetusjuhi Irina Kaganskaja sõnul on viimastel aastatel pagaritoodete müük märkimisväärselt kasvanud. Eriti menukaks on osutunud käsitsi valmistatud ciabatta'd ja focaccia'd oliividega.