• 25.03.10, 19:39
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kaupmehed: müügimaks ei vasta õigusselgusele

Leiame endiselt, et müügimaksu määrus ei vasta olulises osas õigusselgusele ja õiguskindlusele, mistõttu tuleks määrus juba enne rakendamist tühistada, sõnas Eesti kaupmeeste liidu juht Marika Merilai.
"Õiguskantsler tegi järelduse, et müügimaksu määruse küsimustes on efektiivsem oma õigusi kauplejail kaitsta individuaalse vaidluse käigus kohtumenetluses," kommenteeris Merilai. "Kaupmeeste Liidu liikmesettevõtted kaaluvad ka seda võimalust," lisas ta.
"Edasise tegevuse osas teeme oma otsuse järgmisel nädalal. Kindlasti esitame omapoolseid täiendavaid ettepanekuid määruse täpsustamiseks ja lihtsustamiseks," rääkis kaupmeeste liidu juht.
"Leiame endiselt, et müügimaksu määrus ei vasta olulises osas õigusselgusele ja õiguskindlusele, mistõttu tuleks määrus juba enne rakendamist tühistada.
Tõenäoliselt võtab Eesti uuest aastast kasutusele euro, siis müügimaksu kehtestamine selles protsessis teeb oluliselt Tallinna ettevõtjate elu raskemaks," ütles ta.
Merilai sõnul aitaks müügimaksu määruse kehtetuks tunnistamine ära hoida nii ettevõtjate, Tallinna linna kui ka MTA kulutusi, mis seotud maksu rakendamisega kui ka võimalike õigusvaidlustega.
Müügimaks annab tõuke ka kaupade ja teenuste hindade tõusule, toob kaasa hindades erinevused Eesti erinevate piirkondade vahel kui ka ebavõrdse kohtlemise erinevate sektorite vahel. See ei ole nn luksusmaks, vaid puudutab kõiki tarbijaid, rääkis Merilai.
 

Seotud lood

Uudised
  • 06.03.15, 10:52
Statoil seljatas Tallinna
Euroopa Kohus leidis eelotsuses, et Statoil ei oleks pidanud aktsiisikaupadelt Tallinna linnale müügimaksu maksma.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.10.24, 08:00
Pühademüügid on tulemas. Kuidas vähendada e-poe kulusid?
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele