Autor: Kaubandus.ee • 1. aprill 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Mis tagab uuele tootele edu?

Ehkki rusikareegleid on raske välja tuua, peavad ettevõtted uue toote edukuse üheks põhjuseks tasakaalu tarbijale juba tuttava ning uue vahel, kus kvaliteet vastaks toote hinnale.

Uute maitsete väljatöötamisel jälgib Kalev Chocolate Factory, et säilitataks tasakaal juba tuttava ja uuendusliku vahel, rääkis Äripäevale magusatootja turundusjuht Alice Kannel. Liiga trendikaid ja erilisi maitseid ei pruugi tarbijad tema sõnul omaks võtta, kuid liiga tavapärane ei tekita jälle huvi proovida.

Müügiedu sõltub praeguses majandusolukorras eelkõige tootest ja maitseelamusest, sh sellest, mis sihtrühmale on toode planeeritud, milline on kvaliteedi-hinna suhe, toote uudsus, innovaatilisus ja tarbimismugavus, avaldas edu saladusi Rakvere Lihakombinaadi turundusdirektor Liina Jaanson. Rakvere Lihakombinaadi kogemus näitab, et edulugu võib alata ka n-ö täiesti tühjalt kohalt.

Rahvusvahelise uuringufirma AC Nielseni hinnangul peaks uus toode olema turul läbilöömiseks oma omadustelt hea ja kvaliteetne, hästi kättesaadav ja nähtav. Hind peaks vastama toote väärtusele.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700