"Ettevõtte tegevuskeskkonna üldist arengut mõjutas 2009. aastal üleilmne majanduse jahtumine – see tõi endaga Eestis kaasa tööpuuduse järsu
kasvu, mis oluliselt kogutarbimist ja -nõudlust mõjutas," seisab ettevõtte tegevjuhi Sven Christer Östholmi allkirjastatud aruandes.
See omakorda põhjustas toidukaubanduse turul jaehindadele väga tugeva hinnasurve allapoole, väidab poeketi juht.
"Lisaks hindade alanemisele vähenes klientide alanenud ostujõu tõttu müügimaht ka koguseliselt. Kuna tarbijad olid 2009. aastal palju hinnatundlikumad kui enne, muutus nende jaoks järjest olulisemaks ostmine erinevate kampaaniate ajal, mida viis arvukalt läbi ka Rimi Eesti Food," kirjutab Östholm.
Kui 2008. aastal ulatus ettevõtte käive 6,12 miljadi kroonini, siis mullu jäi see 5,6 miljardi lähistele. Ka kasumit Rimi eelmisel aastal enam ei teeninud. 2008. aasta 59,8 miljoni kroonise kasumi asemel teeniti mullu umbes sama palju kahjumit ehk 61,6 miljonit krooni.
Mõnevõrra vähenes ka ettevõtte töötajate arv 2008. aasta 2599 inimese tasemelt 2234 inimeseni eelmisel aastal.