Eesti majanduskeskkond on endiselt keeruline, kuid erinevad majandusindikaatorid on aeglaselt hakanud paranema, leiab Kaubamaja aktsiale ostusoovituse andnud LHV.
"Kaubamaja mõjutavad peamiselt tarbija nõudlusega seotud indikaatorid. Kõrge töötusemäära tõttu on tarbimine püsinud madal juba pikemat aega. Aprillis nägime registreeritud töötuse numbrites esimest korda langust," seisab LHV kommentaaris Tallinna Kaubamaja majandustulemustele.
Töötuse tase on langenud märtsikuu tipust 1.4 protsendipunkti võrra ulatudes mais 13.2%-ni.
"Usume, et registreeritud töötus on tõenäoliselt teinud tipu ning olulisemat langust on oodata 2010. aasta teises pooles. Ka tarbija kindlustunde indeks on igakuiselt tõusnud ning on hetkel nulli piiril, mis markeerib ajaloolist keskmist," kirjeldab LHV julgustavaid märke majanduses.
Kuna töökoha kaotamise kartus on aeglaselt kadumas ning kindlustunne on paranemas, usub LHV, et tarbijakulutused hakkavad suuremal määral kasvama 2011. aastal.
"Eelmise aasta müügimarginaale mõjutasid kõrgetest varudest tingitud müügikampaaniad ning deflatsiooniline majanduskeskkond. Usume, et jaemüük teeb põhja sellel aastal ning Tallinna Kaubamaja käibes näeme
tõusu juba käesoleva aasta viimases kvartalis," prognoosib LHV.
LHV ennustab, et Kaubamaja taastab 2008. aasta brutomarginaali järgmisel aastal.
"Kahjumlike Läti Selverite sulgemise ning madalamate amortisatsioonining
personalikulude tõttu ootame sellel aastal ärikasumimarginaali paranemist," lisas kommentaar.
Tallinna Kaubamaja on saanud LHV hinnangul majanduskriisis hästi hakkama.
"2008. aasta alguses oli Selveri turuosa Eestis 15%, kahe aasta jooksul on Selver suutnud oma osakaalu kasvatada 18.7% protsendini. Nii Selver kui ka Tallinna Kaubamaja on eestlaste seas tuntud ning kõrgelt hinnatud brändid, mis asetab ettevõtte uue majandustsükli alguseks soodsasse positsiooni ning teeb Kaubamaja tarbijakulutuste kasvamise korral üheks esimeseks võitjaks," leiab LHV.
Seotud lood
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.