• 13.06.10, 12:28
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

LHV: Tallinna Kaubamaja kriisi järel esimene võitja

Eesti majanduskeskkond on endiselt keeruline, kuid erinevad majandusindikaatorid on aeglaselt hakanud paranema, leiab Kaubamaja aktsiale ostusoovituse andnud LHV.
"Kaubamaja mõjutavad peamiselt tarbija nõudlusega seotud indikaatorid. Kõrge töötusemäära tõttu on tarbimine püsinud madal juba pikemat aega. Aprillis nägime registreeritud töötuse numbrites esimest korda langust," seisab LHV kommentaaris Tallinna Kaubamaja majandustulemustele.
Töötuse tase on langenud märtsikuu tipust 1.4 protsendipunkti võrra ulatudes mais 13.2%-ni.
"Usume, et registreeritud töötus on tõenäoliselt teinud tipu ning olulisemat langust on oodata 2010. aasta teises pooles. Ka tarbija kindlustunde indeks on igakuiselt tõusnud ning on hetkel nulli piiril, mis markeerib ajaloolist keskmist," kirjeldab LHV julgustavaid märke majanduses.
Kuna töökoha kaotamise kartus on aeglaselt kadumas ning kindlustunne on paranemas, usub LHV, et tarbijakulutused hakkavad suuremal määral kasvama 2011. aastal.
"Eelmise aasta müügimarginaale mõjutasid kõrgetest varudest tingitud müügikampaaniad ning deflatsiooniline majanduskeskkond. Usume, et jaemüük teeb põhja sellel aastal ning Tallinna Kaubamaja käibes näeme
tõusu juba käesoleva aasta viimases kvartalis," prognoosib LHV.
LHV ennustab, et Kaubamaja taastab 2008. aasta brutomarginaali järgmisel aastal.
"Kahjumlike Läti Selverite sulgemise ning madalamate amortisatsioonining
personalikulude tõttu ootame sellel aastal ärikasumimarginaali paranemist," lisas kommentaar.
Tallinna Kaubamaja on saanud LHV hinnangul majanduskriisis hästi hakkama.
"2008. aasta alguses oli Selveri turuosa Eestis 15%, kahe aasta jooksul on Selver suutnud oma osakaalu kasvatada 18.7% protsendini. Nii Selver kui ka Tallinna Kaubamaja on eestlaste seas tuntud ning kõrgelt hinnatud brändid, mis asetab ettevõtte uue majandustsükli alguseks soodsasse positsiooni ning teeb Kaubamaja tarbijakulutuste kasvamise korral üheks esimeseks võitjaks," leiab LHV.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.10.24, 16:14
Advendikalender: kuidas sai lastele loodud kingikogumikust kõigile mõeldud hitt-toode
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele