Tallinn tahab Euroopa kultuuripealinna ettevõtmiste seas parandada pealinna teeninduskultuuri. Seda proovitakse teha külalislahkuse programmi käivitamise abil, vahendab "Aktuaalne Kaamera".
Paraku on tänuväärt üritus toppama jäänud, kuna osutus plaanitust kallimaks. Reedel lahkus ametist ka selle eestvedaja sihtasutuses Tallinn 2011 turundus- ja kommunikatsiooniosakonna juhataja Neeme Kari.
"Kui me läheme vanalinna või kuhugi, kus suurem osa välismaalastest käib, siis on seal ikka päris palju puudujääke. Kus just nimelt selle külalislahkusega ei hiilata," rääkis Tallinn 2011 külalislahkuse programmi strateegia juht Urmas Kõiv.
Tema arvates on põhjus selles, et viimasel ajal ei osta välismaalased midagi ning seetõttu on restoranid ja kauplused teenindajate arvu vähendanud.
"Programmi raames on plaanis viia läbi väga erinevaid koolitusi väga erinevate teenindussektorite töötajatele ja lõppeesmärk on see, et kui aasta 2011 läbi saab ja kultuuripealinna aasta läbi saab, siis külalislahkuse programm jääks ellu," rääkis Tallinn 2011 juhatuse liige Jaanus Mutli.
Samas on otsustamata, millisel viisil programmi elluviimine jätkub, kas projektijuht palgatakse sihtasutusse või tehakse uus hange. Nimelt kukkus esimene hange külalislahkuse programmi elluviimises läbi, sest kõik pakkumised osutusid liiga kalliks.
"Algselt oli plaan, et suvel hakkame külalistelt, eelkõige lahkuvatelt külalistelt, küsima, et millega nad rahul on või ei ole, et me saaksime juba väga konkreetseid probleeme ära lahendada. Aga see ei ole saanud praegu teoks," ütles Kõiv.
Seotud lood
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.