Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Hiina trahvis pesuvahendite hindu tõstvat Unileverit
Hiina võimud trahvisid pesuvahendite hindu tõsta plaaninud Unileverit 2 miljoni jüaaniga, hoiatuse sai ka konkurent Procter&Gamble, vahendas dv.ee.
Trahvi põhjenduseks oli, et maailma suurim toiduainete ja tarbekaupade tootja Unilever tugevdas märtsis toimuva hinnatõusu plaanist teatades tarbijate hinnatõusu ootusi ja moonutas tõsiselt turuolukorda. Lisaks kritiseerisid Hiina võimud Unileverit selle eest, et anti hinnatõusuteemalisi kommentaare ajakirjandusele ja mitmes linnas puhkes ostupaanika.
Unilever ja selle konkurent Procter&Gamble plaanisid vastusena toorme kallinemisele tõsta pesuvahendite hindu aprillis. Hiina seadus keelab aga rea kaupade puhul hinnatõusust rääkida, tootjatel ja müüjatel koos hindu tõsta ja isegi "liigsele hinnatõusule" tõugata. Maksimaalne trahv on 3 miljonit jüaani ning ettevõtet võidakse sundida ka äritegevust lõpetama.
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.