• 22.06.11, 15:24
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Veebiostlejate õigused edaspidi paremini kaitstud

Pärast kuid kestnud läbirääkimisi liikmesriikidega hääletavad Euroopa Parlamendi liikmed neljapäeval, 23. juunil uut tarbijaõiguste direktiivi, millega ajakohastatakse kehtivaid reegleid, et paremini kaitsta online-ostlejaid.
Tarbijaõiguste uute reeglite eesmärgiks on anda tarbijaile enam kindlustunnet ja seeläbi arendada piiriülest kaubandust Euroopa Liidus. Praegu kehtivad reeglid pärinevad digitaalrevolutsiooni eelsest ajast ja on ilmselget sisult aegunud. Uued reeglid panevad paika ühtlustatud tingimused, mille alusel saab tarbija ostu tühistada ning millised on tarnetingimused. Saadikute jaoks on olulisemad küsimused just ostutingimuste täpsus ja üheselt mõistetavus.
Uute eeskirjade alusel:
Peab tarbijate jaoks olema selge, kellelt nad kaupa ostavad, mida nad täpselt ostavad ja kui palju tellimine maksab. Kauba päritolu ning aadress peavad alati olema selgelt ära näidatud; 
Peidetud kulusid ei tohi enam olla : näiteks ei tohiks tellimusdokumentides olla eelmärgistatud "kastikesi"; 
Mistahes toode, mis on kaugmüügi teel ostetud, tuleb ostjale kohale toimetada hiljemalt 30 päeva jooksul alates lepingu sõlmimise päevast, vastasel juhul on tarbijal õigus ostust loobuda. Samuti vastutab müüja kauba kahjustamise või kaotsimineku eest transportimisel. 
Antakse tarbijaile 14-päevane järelemõtlemisaeg, mille jooksul võib ostu tühistada (raha makstakse tagasi 30 päeva jooksul).
Kui müüja ei teavita tarbijat loobumisõigusest, siis pikeneb ostust  taganemise õigus 1 aastani.
·  Digitaalsete toodete puhul loobumisõigus ei kohaldu.
·  Samuti ei ole  müüjail õigust  küsida klientidelt krediitkaardiga tasumise eest lisatasu. 
Pärast seda kui tarbijaõiguste direktiivi on ilmunud Euroopa Liidu Teatajas, eeldatavasti oktoobris 2011, on liikmesriikidel aega kaks aastat, et seadust rakendada.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.10.24, 16:14
Advendikalender: kuidas sai lastele loodud kingikogumikust kõigile mõeldud hitt-toode
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele