• 30.09.11, 09:17
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jaemüük jätkab stabiilset kasvu

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2011. aasta augustis eelmise aasta sama kuuga võrreldes püsivhindades 4%, teatab Statistikaamet.
Viimased seitse kuud on jaemüük võrreldes eelmise aasta sama kuuga näidanud stabiilset kasvu.
Augustis oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 347 miljonit eurot. Kaupade jaemüügi kasvu mõjutasid enim tööstuskaupade kauplused, kus jaemüük suurenes 2010. aasta augustiga võrreldes kümnendiku. Müük suurenes enamikul tegevusaladel, vaid apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes, tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes oli jaemüük väiksem kui eelmise aasta augustis.
Käibe kasv oli suurim majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjali kauplustes, kus müük kasvas aastases võrdluses 16%. Hästi läks ka spetsialiseerimata tööstuskaupade kauplustel ning muudel spetsialiseeritud kauplustel. Neis kauplustes suurenes jaemüük 2010. aasta augustiga võrreldes vastavalt 15% ja 13%.
Jaemüük toidukaupade kauplustes jäi eelmise aasta augustiga võrreldes samale tasemele. Nende kaupluste müügimahtude kasvu pidurdas toidukaupade keskmisest kiirem hinnatõus. Võrreldes eelmise kuuga vähenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 3%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli vähenemine 1%.
2011. aasta kaheksa kuuga (jaanuar-august) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 3%.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli augustis ligi 435 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 80%. 2010. aasta augustiga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 13%, eelmise kuuga võrreldes aga vähenes 1%.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.10.24, 16:14
Advendikalender: kuidas sai lastele loodud kingikogumikust kõigile mõeldud hitt-toode
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele