• 24.10.11, 11:27
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kauplused petavad hinnaga mullusest enam

Kui eelmise aasta kevadel tuvastas tarbijakaitseamet kauplustes hinnaerinevusi müügisaalis ja kassas tarbija kahjuks 12,9% juhtudest, siis tänavu sügisel 13,4%-l.
Tänavusi tulemusi mullu mais läbi viidud hinnakontrolli aktsiooniga võrreldes selgus, et rikkumiste koguprotsent on langenud 33-lt 23-le. Oluliselt on vähenenud hinnaerinevused tarbija kasuks – 20,7%-lt 9,8%-le. Rikkumised tarbija kahjuks on tõusnud 12,9%-lt 13,4%-le.
Lähtudes eeltoodust võib järeldada, et olukorra paranemisest rääkida ei saa, seetõttu on hinnakontrolli läbiviimine vajalik ka edaspidi, teatas amet.
Septembri viimasel nädalal kontrollis tarbijakaitseamet hindade esitlemise korrektsust üle Eesti. Võrreldi hindade vastavust müügisaalis ja kassas Maxima, Rimi, Prisma, Selveri, Säästumarketite ning ETK (Maksimarketid, Konsumid ning A ja O kauplused) ketikauplustes üle Eesti. Kokku kontrolliti hinnateabe avaldamist 164 kaupluses, neist hinnaerinevusi tuvastati 38 korral (ca 23%).
Kontrollimiste käigus tehti igas kaupluses kontrollost, mis hõlmas 25 erinevat toodet (nii toidu- kui tööstuskaubad) ning võrreldi müügisaalis olevaid hindasid kassas olevatega.
Hinnaerinevust esines tarbija kahjuks – st müügisaalis esitletud hind oli madalam kui kassas –  22 korral (13,4%), 29 erineva kauba puhul, teatas tarbijakaitseamet. Suurimaks hinnaerinevuseks oli kuus eurot – Sikupilli Prismas oli naiste sandaalide hind müügisaalis 12.99, kuid kassas küsiti 18.99.
Hinnaerinevusi tarbija kahjuks esines enim Rimi Eesti Food ASi ketikauplustes: viis rikkumist Säästumarketites ja kolm Rimi kauplustes. Järgneb Maxima Eesti OÜ viie rikkumisega.
Hinnaerinevused ei esinenud ainult tarbija kahjuks, vaid ka kasuks ehk kassas läbilöödud hind osutus madalamaks kui müügisaalis. Tarbija kasuks esines hinnaerinevusi 16 korral, 17 erineva kauba puhul. Suurimaks hinnaerinevuseks oli 5,30 eurot – Pae Maximas oli naiste pulloveri hind saalis 9,99, kuid kassas 4,69 eurot.
Erinevatele kauplusekettide poodide suhtes algatas tarbijakaitseamet 19 väärteomenetlust.
Kui tarbija avastab, et kassas läbilöödud hind ei vasta saalis olnud hinnale, siis tuleb sellest kassapidajat viivitamatult teavitada. Kui erinevus avastatakse hiljem tšekki uurides, tuleb pöörduda kaupluse infoletti.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.12.24, 15:25
Via Express – täpne ja turvaline transpordipartner nii tava- kui režiimkaupade veoks
Eesti logistikaettevõte Via Express on enam kui 10 aastat pakkunud kaubandussektorile keskendunud lahendusi, sealhulgas transporti multitemperatuursete veokitega. Ettevõttele on omistatud kvaliteedi-, toiduohutuse- ning keskkonnajuhtimise ISO-sertifikaadid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele