Konsultatsioonifirma Buyology juht Martin Lindstrom elab topeltelu – tema firma annab nõu suurtele ettevõtetele, kuidas kaubamärkidega paremini hakkama saada, kuid teiselt poolt on ta ise tarbija, kirjutab Bloomberg.
Ta andis pühadehooajaks ostjatele mõned soovitused.
Reegel number üks on see, et ärge kunagi võtke lapsi poodi kaasa. Paljud vanemad tunnevad süütunnet, et nad veedavad liiga vähe aega lastega. Uuringute põhjal teame me, et kui lapsed on poes kaasas, kulutate te 26 protsenti rohkem. Põhjus on lihtne – nad lunivad asju. Selles on nad uskumatult edukad. Samuti ei ole kasulik käia koos abikaasaga poes. See toob kaasa rohkem nägelusi ja kulutab rohkem raha.
Teine reegel on see, et makske alati sularahas. Kui te maksate krediitkaardiga, kaotate te rahaga kontakti ja olete valmis maksma palju rohkem. Kasutage parem suuri pangatähti, 50- või 100 dollarilisi – sellisel juhul on palju lihtsam seista vastu tahtele neid kulutada. Konsultatsioonifirma hinnangul kulutate te 10 kuni 12 protsenti vähem, kui kasutate ostmise eest tasumisel suuri pangatähti.
Supermarketis ärge iial võtke ostukäru. Kui te kasutate poes ostukäru, mis on kaks korda suurem kui ostukorv, mida tavaliselt kasutate, kulutate te kuni 40 protsenti rohkem. Te ju tahate selle käru kaupa täis laduda, et tunneksite, et poeskäik läks asja ette. Kui teil ei ole just 12-liikmeline perekond, vedage kõike käe otsas – sel juhul on väga lihtne endaga kokkuleppele jõuda. Ja küsige endalt – kas mul tõesti on seda praegu tarvis.
Kui te tõsiselt tahate jõulueelsel ostlemisel raha säästa, kuulake poes iPodi, kuid kuulake mingit nõmedat kiirerütmilist muusikat, mida te ei salli. Muusika lõõgastab või muudab energilisemaks. Suurem osa muusikat aeglustab südametukseteid, mis paneb teid kulutama poes rohkem aega, mistõttu te sööte või ostlete rohkem.
Seotud lood
Selveri pagarilettide küpsetusjuhi Irina Kaganskaja sõnul on viimastel aastatel pagaritoodete müük märkimisväärselt kasvanud. Eriti menukaks on osutunud käsitsi valmistatud ciabatta'd ja focaccia'd oliividega.