Kaubandus.ee  • 7. aprill 2012
Jaga lugu:

Keskmine klass - Eesti firma võimalus Venemaal

Kuna Venemaal puudub keskmine nišš ehk keskmise kvaliteedi ja hinnaga tooted, on see üks võimalus Eesti ettevõtjale seal läbi murdmiseks.

"Vene turg pakub Eesti ettevõtetele sisuliselt piiramatuid võimalusi, kuid suur hulk inimesi arvab, et naabermaa  turule sisenemine on tohutult keeruline ettevõtmine. Mingil määral see kindlasti nii on, kuid õppides tundma turu eripärasid, spetsiifikat, tarbijaid ning viies läbi just venemaal hästi töötavaid turunduskampaaniaid, ei käi sealsesse ärisse sisenemine ühelegi tegusale firmale üle jõu," selgitas rahvusvahelise loovagentuuri Smart City asutaja Ksenija Kostina.

Smart City, mille peakontor asub Peterburis ja filiaal nüüd ka Tallinnas, on vahendanud paljusid ärikontakte.

Tema sõnul on näiteks Peterburis paljud nišid vabad, alates IT-teenustest ja lõpetades käsitöötoodetega.

Venemaa osatähtsus Eesti ekspordil on aasta-aastalt kasvanud, jõudes mullu viimase kaheksa aasta kõrgeimale tasemele ehk 11%ni. Peamiselt veeti eelmisel aastal üle idapiiri masinaid ja seadmeid, aga ka toiduaineid ja joogitooteid ning keemiasaaduseid.

Euroopa Komisjoni kaubanduse peadirektoraadi direktori Signe Ratso hinnangul elavneb eksport Venemaale riigi Maailma Kaubandusorganisatsiooni (WTO) vastuvõtmisega veelgi. Euroopa Liit loodab madalamate tariifidega kasvatada eksporti Venemaale nelja miljardi euro võrra aastas, millest võidab enim autotööstus – transpordivahendite ekspordi arvel tuleb kasv pea pool sellest. Eestile huvi pakkuv piimatoodete eksport kasvab prognoosi järgi 45 miljoni euro võrra.

Kostina sõnul on Venemaal levinud näiteks müüt, et et koostööpartneritega peab viina jooma, sest muidu Venemaal midagi ei toimu. "See sõltub valdkonnast – kui ajada asju vana tehasedirektoriga, siis võib-olla ongi direktori kabinetis viinapudel. Enamasti see siiski pole nii. Venemaal neli aastat elanu ja töötanuna pole ma kunagi koostööpartneritega klaasi tõstma pidanud. See on vana legend, et inimesed tööl joovad või soovivad alkoholi tänutäheks," selgitas Kostina.

Millised müüdid veel Venemaal äri tegemist takistavad ning kuidas seal ärile hoog sisse lükata, loe 4. aprilli Äripäevast.

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884maarit@kaubandus.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt