Läinud kuul hindas silmakirurgide selts tarbijakaitseameti palvel 12 toidu- ja tööstuskauba märgistuse loetavust. Spetsialistid andsid kõikide toodete märgistusele negatiivse hinnangu, teatas amet.
Hindamisele läksid järgmised tooted:
* mänguasi Littlest Pet Shop (Maxima Eesti OÜ),
* mänguasi Kööginõud (Maxima Eesti OÜ),
* kaks erineva märgistusega mänguautot Cararama (Maxima Eesti OÜ),
* hambageel lastele Oreon Dent Kids (Rimi Eesti Food AS),
* Chicco latekslutt 2+ (Kotryna OÜ),
* laste voolimismass Kids Dought (Speli Baltic OÜ),
* puuviljakeelekesed (MT pargi OÜ),
* VIXIN double fun spray (Assoll OÜ),
* Pergale piimašokolaad metsamarjatäidisega (ABC Supermarkets AS / poed Comarketi kaubamärgi all),
* kompvekid Kregždute (ABC Supermarkets AS / poed Comarketi kaubamärgi all),
* Rujiena Luks šokolaadijäätis (ABC Supermarkets AS / poed Comarketi kaubamärgi all).
Kõikide nimetatud toodete märgistust hindasid silmaarstid kas raskesti loetavaks või täielikult loetamatuks. Hindamisel arvestati lisaks kirja suurusele šrifti, trükikvaliteeti ning kirja ja tausta värvi. Tänaseks on kõiki kauplejaid probleemidest teavitatud ning paljud neist on märgistuse ka korda teinud. Seni on vastuväite esitanud vaid Rimi Eesti Foods AS.
Raskesti loetavad või loetamatu märgistusega tooted jätavad tarbija ilma vajalikust infost, mis raskematel juhtudel võib seada ohtu kasutaja tervise ja isegi elu (näiteks allergikud).
Tarbijakaitseamet kutsub inimesi üles andma teada toodetest, mille märgistus pole loetav. Eestis kehtivate seaduste järgi peab tarbijale pakutava või müüdava kauba märgistus olema loetav, arusaadav ja üheselt mõistetav.
Seotud lood
Prisma on arvukate eestimaalaste seas tuntud kui kauplustekett, kust saab ühe külastuse käigus soovi korral lisaks õhtusöögile ka näiteks jalgratta, kohvimasina ja kvaliteetkirjandust öökapile. Kuid rahvusvahelise kaubandusettevõtte enam kui 700 töötajaga Eesti meeskond teeb igapäevaselt pingutusi ka selleks, et lisaks poekülastajatele saaks kergemalt hingata ka planeet Maa.