Amserv Grupi üks omanikke Raivo Kütt ütles kaubandus.ee lugejate küsimustele vastates, et Eesti uute autode maht on 400 miljonit eurot, lisanduvad kasutatud autod.
"Oma statistikas riigile ei too automüüjad eraldi välja, kui palju müüdi liisinguga või otse. Uute sõidukite turu suuruse saame eraldi välja arvutada, lähtudes AMTELI müügitabelist ja see teeb suurusjärguks 350-400 miljonit eurot. Meie kogemuste kohaselt müüakse sellest ca 80% läbi liisingu," kommenteeris Kütt ning toonitas, et sellele lisandub veel kasutatud autode turg, mille kohta head statistikat ei ole.
Küti sõnul on sõidukiturul palju nn. sisekaubandust – maaletooja müüb autod edasimüüjale ja viimane omakorda kliendile. Samuti eksisteerib palju väikeseid autode varuosadega ja hooldusega tegelevaid ettevõtteid, keda loetakse ka sõidukikaubanduse osaks. "Puudub ka hea statistika kasutatud autode müügi kohta. Viimase osas on õnneks mõtted parema statisitika kogumiseks AMTELil olemas. Saan anda ainult ligikaudse hinnangu uute autode turu mahule 2011 (AMTELi andmetel 18 137 sõidukit)," märkis Kütt.
"Kasutatud autode müügis on liisingu osakaal kindlasti oluliselt väiksem. Seega Eesti koguturg on ca 400 miljonit pluss kasutatud autode müük".
2011. aastal oli statistikaameti andmetel jaemüügi kogumaht Eestis 4,1 miljardit eurot. Sellest 3,9 miljardit oli jaekaubandusettevõtete müük ning ülejäänu oli seotud sõidukikaubandusega, mis summas teeb 200 miljonit eurot. Ministeerium selgitas, et sõidukikaubanduse käibes ei kajastu müük läbi liisingettevõtete.
Seotud lood
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.