Tarbijakaitseamet kontrollis möödunud aasta lõpus dimetüülfumaraadi (DMF) sisaldust toodetes ning tuvastas rikkumisi viiest testitud tootest kolmel.
Tarbijakaitseamet võttis testimiseks ühed naiste suvekingad, kahed lastejalatsid, ühe naiste käekoti ja ühe arvutikoti. Tooteid testis terviseameti labor.
Tooted või nende osad ei tohi sisaldada DMF-i üle 0,1 milligrammi kilo kohta. Lastejalatsites Magnus ületas DMF-i sisaldus lubatud piirväärtust 28 korda ja arvutikotis Dicota neli korda. Naistekingades B. Star ületas DMF-i sisaldus lubatud piirväärtust kaks korda ning jalatsitega kaasas olevas pakikeses seitse korda.
Naistekingad B. Star võeti testimiseks Tallinnas Janendro OÜ poest Steffi ja arvutikott Dicota Tallinnas Handyman OÜ kauplusest. Firmad on praeguseks tooted müügilt kõrvaldanud, amet jätkab ettevõtete suhtes haldusmenetlust.
Lastejalatsid Magnus võeti testimiseks Tallinnas asuvast Paljajalu OÜ kauplusest. Ettevõte on jalanõud müügilt eemaldanud ja tarbijakaitseametile kinnitanud, et ei müünud neid eelmisel aastal ühtegi paari.
Ülalmainitud toodete kohta on tarbijakaitseamet edastanud ka ohuteated Euroopa Liidu kiirhoiatussüsteemi RAPEX kaudu. Tarbijakaitseameti hinnangul peaks iga ettevõtja enne toodete müükivõtmist RAPEX-ist järele vaatama, ega tegemist ei ole keelatud toodetega.
Tarbijakaitseamet jätkab DMF-i sisalduse kontrollimist toodetes ka edaspidi.
Tootjad kasutavad DMF-i kaitseks hallitusseene eest, mis võib nahkmööblit ja -jalanõusid niiskes kliimas ladustamise ja transportimise ajal kahjustada. Tavaliselt pakitakse DMF väikestesse kotikestesse, mis kinnitatakse mööbli sisse või lisatakse jalatsikarpidesse.
Nahktootesse imbunud DMF võib imbuda ka läbi riiete nahale ja põhjustada valulikku kontaktdermatiiti ning erinevaid allergilisi reaktsioone. Seetõttu on Euroopa Liidus seda ainet sisaldavate toodete müük keelatud.
Seotud lood
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.