Soome kaubanduskeskuste müük kasvas eelmisel aastal 4,3 protsenti ja ulatus 5,5 miljardi euroni.
Seejuures kasvas külastuste arv vaid 3 protsenti, kokku 335 miljonini.
Ühtlasi suureneb ka kaubanduskeskuste roll tööandjana ja nende tegevus mitmekesistub. Üha rohkem siirdub kaubanduskeskustesse avalikke teenuseid, nagu näiteks tervishoiuteenused või raamatukogud.
Ka bürood ja eluasemed liiguvad tänapäeval järjest rohkem kaubanduskeskuste lähikonda, seda eriti pealinna piirkonnas.
Kokku on Soomes 83 kaubanduskeskust, kus tegutseb 4000 ettevõtet ja 35 000 töötajat.
Majandusanalüütik Maris Lauri teatel kasvas kogu Eesti jaekaubandus eelmisel aastal keskmiselt 8,3%, mis on oluliselt enam kui 2011. aasta 5,5%. "Siiski tuleb kindlasti osutada sellele, et aasta viimastel kuudel vajus kasv 5,1%ni. Suure tõenäosusega väheneb jaekasv vähemalt aasta I pooles veelgi. Langusnumbrid on tõenäolised mootorsõidukite müügiga seotud valdkondades, kuid ka kestvuskaupade müügis," kirjutas Lauri 6. veebruaril.
Seotud lood
Prisma on arvukate eestimaalaste seas tuntud kui kauplustekett, kust saab ühe külastuse käigus soovi korral lisaks õhtusöögile ka näiteks jalgratta, kohvimasina ja kvaliteetkirjandust öökapile. Kuid rahvusvahelise kaubandusettevõtte enam kui 700 töötajaga Eesti meeskond teeb igapäevaselt pingutusi ka selleks, et lisaks poekülastajatele saaks kergemalt hingata ka planeet Maa.