Põltsamaa Felixi Eesti-sisene käive kasvas mullu 13% tänu mahlade, smuutide, ketšupi ja suppide müügile, samas langes eksport.
Ettevõtte 2012. aasta kogukäive kerkis 5,6%, ulatudes 21,3 miljoni euroni. Kasumit teeniti eelmisel aaatal 1,1 miljonit eurot.
Põltsamaa Felixi juhi Anti Orava sõnul kasvas mullu kõikide nende jookide müük 10%. Pai smuutisid ostsid Eesti tarbijad kaks korda enam ning tõusis ka üheliitriste mahlade müük. "Mõned aastad tagasi tehtud otsus loobuda kaheliitriste mahlapakkide mahusegmendist ja keskenduda kvaliteetsematele, üheliitristele mahladele ning portsjonpakkidele oli õige," märkis ta.
Felixi suppide müük kasvas aastaga 32%. "Uuendasime retsepte, võtsime suppidest välja naatriumglutamaadi ja tõime turule Buffee supisarja," põhjendas Orav purgi- ja uudses tetrapakis suppide müügi kasvu.
Eestimaistelt väikekasvatajatelt ostetud ja Põltsamaal purki pandud kurkide müük kasvas 33%. 9% tõusis Felixi ketšupi müük, mis on 2012. aasta algusest konservandivaba.
Põltsamaa Felix eksportis 38% oma toodangust. Peamised ekspordiriigid olid Soome, Läti, Rootsi ja Leedu. Eksport kahanes eelneva aastaga võrreldes 2,9%, mille kompenseeris kogukäibe arvestuses kodumaise müügi kasv.
Suuremad investeeringud olid majoneesi- ja kastmetehase laiendusse ning Põltsamaa sinepi tootmise kolimisse uutesse ruumidesse. Põltsamaa Felix andis mullu tööd arvestuslikult 184 inimesele, sh hooajatöölised.
Põltsamaa Felixi 2013. aasta siht on Anti Orava sõnul jätkata kasvu Eestis ning taastada ekspordimahud.
Põltsamaa Felix toodab ja turustab ligi 300 toodet kaheksa kaubamärgi all. Ettevõte kuulub rahvusvahelisse Orkla gruppi.
Seotud lood
Eesti logistikaettevõte Via Express on enam kui 10 aastat pakkunud kaubandussektorile keskendunud lahendusi, sealhulgas transporti multitemperatuursete veokitega. Ettevõttele on omistatud kvaliteedi-, toiduohutuse- ning keskkonnajuhtimise ISO-sertifikaadid.