• 31.07.13, 10:29
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Viiendik müügil olevatest ehetest ei vasta nõuetele

Tarbijakaitseamet kontrollis teises ja kolmandas kvartalis väärismetalltoodete märgistust ja müüginõuetest kinnipidamist ning tuvastas 22 protsendil juhtudest rikkumisi.
Tarbijakaitseamet kontrollis väärismetalltooteid 49 korral ning tuvastas rikkumisi 11 juhul. Rikkumisi avastati näiteks Tallinnas, Pärnus, Rakveres, Viljandis.
Amet võttis testimiseks 13 toodet, mida kontrollis Metrosert ASi katselabor Eesti Proovikoda. Ekspertiis näitas, et vaid kaks toodet vastasid nõuetele. Ülejäänute puhul avastas labor järgmisi puudusi:
• toode oli alaprooviline,• proovimärgis 925 oli raskesti loetav,• märgis oli kantud tootele valu käigus vormilt kopeerimisega (mis pole lubatud),• tootel puudus nimemärgis,• kõrvarõngaste tagustel puudus proovimärgis.
Mõne toote puhul tuvastas ekspertiis mitu rikkumist. Lisaks laboritulemustele oli rikkumisi ka toodete müügil. Näiteks andis kahel juhul müüja tarbijale valeteavet kivi kohta. Kauplejad põhjendasid seda teadmatuse ja inimliku eksitusega.
Seaduse järgi peab kõigil müüdavatel väärismetalltoodetel olema proovi- ja nimemärgis. Proovimärgis näitab, millist metalli on ehte valmistamisel kasutatud, nimemärgis aga tootjat või maaletoojat. Nimemärgiseks võib olla täht, täheühend või märk ning see peab olema kantud nimemärgiste riiklikku registrisse. Kõik toote märgised peavad olema selgelt loetavad. 
Proovimärgisel näidatud proov ei tohi olla madalam standardproovist. Lisaks peavad märgised olema toodetele kantud mehaaniliselt või laseriga. Märgiste kopeerimine valuvormidega ei ole lubatud.
Tarbijakaitseamet alustas haldusmenetlust kõigi ettevõtjate suhtes, kes müüsid nõuetele mittevastavaid väärismetalltooteid. Kauplejad on nõuetekohaselt märgistamata tooted müügilt kõrvaldanud, kuid lubanud need pärast nõuetele vastava märgistuse saamist uuesti müüki panna.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.10.24, 16:14
Advendikalender: kuidas sai lastele loodud kingikogumikust kõigile mõeldud hitt-toode
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele