• 07.11.13, 23:19
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mobiilsideoperaatorite reklaamide väiteid tuleb võrrelda

Tarbijakaitseamet soovitab mobiilsideoperaatorite reklaamides lubatud väiteid, toote või teenuse soodsam hind, suurim leviala vms, võrrelda hoolikalt omavahel.
Tarbijakaitse sõnul tekiatvad reklaamitud väited tarbijates põhjendatud ootusi madalamale hinnale või suurimale levialale ning neid saab seetõttu käsitleda lubadustena. Juhul kui selline lubadus ei vasta tõele, on tegemist eksitava reklaamiga.
Amet rõhutab, et selliste väidete reklaamis kasutamisele peab eelnema põhjalik võrdlus konkurentidega ning selliseid väiteid saab õiguspäraselt kasutada üksnes täielikus veendumuses, et need vastavad tõele.
Lisaks tuleks jätkuvalt suhtuda ettevaatusega mobiilsideoperaatorite sellistesse lubadustesse, nagu teenus oleks tasuta ja piiramatu, ning vajadusel neid väiteid kontrollida. Tähelepanu tuleks pöörata ka nii-öelda nullpakkumistele (0 €), kuna see võib tähendada hoopis nulleurost järelmaksu sissemakset. Järelmaks on aga finantskohustus, mille võtmine tuleb läbi mõelda.
Reklaamiseaduse järgi peab võrdlus põhinema ühe konkreetse kauba või teenuse ühel või mitmel asjakohasel, olulisel ja tõendataval tunnusel, milleks võib olla ka hind. Võrreldavad asjaolud peavad olema ka reaalselt omavahel kõrvutatavad.
Samas võivad mobiilsideoperaatorite pakkumised sedavõrd erineda, et mitmeid asjaolusid pole tegelikkuses võimalik võrrelda. Näiteks võrdleb ettevõtja enda soodushindu ja konkurentide tavahindu. Samuti kõrvutatakse pakette, mille puhul kasutatakse nii erinevaid hinnastamismeetodeid kui ka soodustusi.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.02.25, 09:20
Taldrikust sõltub elamus: kuidas Eesti restoranid nõusid valivad?
Toitlustussektoris edukas olemiseks tuleb pöörata tähelepanu paljudele detailidele. Andekas peakokk ja suurepärane meeskond tagavad toidu järjepideva kvaliteedi, teenindajad loovad meeldejääva elamuse ning sisekujundus koos õigesti valitud toidunõudega aitab kujundada restorani identiteeti.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele