Aeglustuv majanduskasv on Silvano Fashion Groupile pakkumas väljakutset, mille tulemusel kukkus ettevõtte kolmanda kvartali käive aastatagusega võrreldes 8% ja jäi suurelt analüütikute ootustele alla, kuigi kasumlikkus paranes.
Silvano teenis kolme kuuga käibena 29,86 miljonit eurot, mis on 8% tagasiminek võrreldes möödunud aasta 32,04 miljoni euroga. See tulemus jäi suurelt alla Swedbanki ja LHV analüütikute ootustele, kes ootasid käibeks vastavalt 35 miljonit ning 34,4 miljonit eurot.
Pesutootja puhaskasum küündis kolmandas kvartalis 3,09 miljoni euroga, kasvades aastataguselt 2,82 miljonilt eurolt. See oli üldjoontes ka vastavuses analüütikute keskmise ootusega. Swed prognoosis kasumiks 2,7 miljonit ning LHV 3,9 miljonit.
Silvano on jätkuvalt tugevalt mõjutatud Venemaa turust, kust kolmandas kvartalis teeniti 59,1% kogukäibest. Vaatamata majanduse aeglustumisele jätkab ettevõte Venemaal uute frantsiisipoodide avamisega, mis on firma arvates lahendus tasakaalustamaks vähem läbipaistva hulgimüügi kanali mahtude vähenemist.
Uute kaupluste neto juurdekasv kolmandas kvartalis vähenes, kuid see on peamiselt tingitud mõnede kaupluste sulgemisest ümberpaiknemise tõttu, kirjutas juhtkond aruandes.. III kvartali lõpus oli kontsernil Venemaal 378 frantsiisikauplust.
Suuruselt teine turg Silvano jaoks on Valgevene, kust teeniti 24,9% kogukäibest. Valgevene tarbimiskeskkond jätkab tugeval kursil. Eelinfo SKP kohta näitab tagasihoidlikku 1,1% suurust kasvu aasta arvestuses. Tarbijate ostujõu tugevnemise taga on riigi keskmise palgataseme (andmed põhinevad 8 kuu statistikal) tõus 19,5% võrra 5,5 miljoni rublani (umbes 440 eurot kuus).
Tarbijahinnaindeks on tõusnud 11% võrra aasta algusest (Valgevene keskpank sihib 12% inflatsioonimäära 2013. aastaks). Arvatavasti (küll aeglustuvas tempos) jätkab jaesektor lähitulevikus kasvu, prognoosib Silvano. Kontsern opereerib Valgevenes 52 kauplust, lisaks on Kontsernil 5 frantsiisikauplust.
Suuruselt kolmas turg on Silvano jaoks Ukraina, kust kolmandas kvartalis teeniti 7,2% kogukäibest. Ukrainas, kus reaalmajanduse kasv on pidurdunud ning poliitiline tähelepanu on suunatud riigi välispoliitikale, läheb kontsernil tänu tugevatele frantsiisi- ja hulgimüügipartneritele üle ootuste positiivselt.
Sellele vaatamata on tarbimine hetkel õhukesel jääl kuna majanduse taastumise kohta lähitulevikuks märgid puuduvad, hoiatas Silvano. Kontsernil on 2013. aasta kolmanda kvartali lõpus Ukrainas 93 frantsiisikauplust.
Balti riikide jaekaubandussektor näitab tugevuse märke ning selles osas jagab firma teiste turuosaliste optimismi. Üks kasvumootoritest on II kvartali reaalpalkade kasv (eriti Eestis), mis stimuleerib eratarbimise mahtu. Kontsern opereerib Balti riikides 9 oma kauplusega, millele lisaks on frantsiisipartneritel kokku 32 kauplust.
Kontserni kogumüük Balti riikides 9 kuu lõikes moodustas 2 015 tuhat eurot võrreldes 2 530 tuhande euroga eelmise aasta samas perioodis, mahu vähenemise taga on re-ekspordist tuleneva hulgimüügi komponendi langus (kontsern on korrastanud oma müügipoliitikat ja korraldab müüke läbi sihtriikide müügiesinduste).
30. septembri seisuga tegutses Milavitsa ja Lauma Lingerie kaubamärkide all kokku 648 kauplust. Kontserni oma jaemüügiketid tegutsesid Valgevenes ja Lätis. 2013. aasta 9 kuu lõpu seisuga opereeris kontsern 61 kauplusega.
Milavitsa tootemargi all tegutseb 553 kauplust, mida haldasid Milavitsa äripartnerid Venemaal, Ukrainas, Moldovas, Kasahstanis, Usbekistanis, Kõrgõzstanis, Lätis, Aserbaidžaanis, Armeenias, Saksamaal, Lõuna-Aafrikas, Leedus, Eestis, Gruusias, Araabia Ühendemiraatides, Iraanis, Sloveenias, Belgias ja Itaalias. Lisaks sellele tegutses 2013. aasta 30. septembri seisuga ka 34 Lauma Lingerie kauplust, mida haldasid Lauma Lingerie äripartnerid Leedus, Lätis, Eestis, Valgevenes ja Albaanias.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California
Seotud lood
Devalvatsiooni mõju on kadunud, mis on Silvano Fashion Groupi kulusid oluliselt tõstnud, mille tulemusel kahanes firma puhaskasum kolmandiku võrra.
Prisma on arvukate eestimaalaste seas tuntud kui kauplustekett, kust saab ühe külastuse käigus soovi korral lisaks õhtusöögile ka näiteks jalgratta, kohvimasina ja kvaliteetkirjandust öökapile. Kuid rahvusvahelise kaubandusettevõtte enam kui 700 töötajaga Eesti meeskond teeb igapäevaselt pingutusi ka selleks, et lisaks poekülastajatele saaks kergemalt hingata ka planeet Maa.