Autor: Maarit Eerme • 22. november 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Suurim reklaamija on tänavu olnud Selver

Esimese üheksa kuu suurimaks reklaamijaks on tõusnud Selver, järgnevad kolm suurt Eesti telekommunikatsioonifirmat Elisa Eesti, EMT ja Tele2 Eesti.

Edetabelisse mahtusid veel suur joogitootja Saku Õlletehas, SMS-laene pakkuv Placet Group ning tavapärased esikümnereklaamijad Procter&Gamble, Rimi Baltic ja Tallink Grupp ning uustulnukana esikümnesse tõusnud ETK.

10 suuremat meediareklaamijat Eestis 2013. aasta esimese 9 kuu jooksul

1. SELVER2. ELISA EESTI3. EMT4. TELE2 EESTI5. SAKU ÕLLETEHAS6. PLACET GROUP7. PROCTER&GAMBLE8. RIMI BALTIC9. TALLINK GRUPP10. ETK

Enim reklaamitud tootevaldkondade eesotsa on TNS Emori ärisuuna juhi Külli Esko sõnul taas tõusnud jaekaubandus, järgnevad masujärgselt taas mõnda aega liidripositsioonil olnud autod ja mobiilside. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga on oma positsioone parandanud ehitusmaterjalid ja mööbel, ootuspäraselt suvise kategooriana on esikümnes ka alkohoolsed joogid ja reisijate vedu.

10 enam reklaamitud tooteharu Eestis 2013. aasta esimese 9 kuu jooksul

1. JAEKAUBANDUS2. AUTOD 3. MOBIILSIDE 4. FINANTSASUTUSED, TEENUSED5. EHITUSMATERJALID 6. KONTSERDID, FESTIVALID7. RAVIMID8. MÖÖBEL9. ALKOHOOLSED JOOGID 10. REISIJATE VEDU 

TNS Emori andmetel oli meediareklaamituru käive tänavu kolmandas kvartalis 18,12 miljonit eurot, kasvades sellesügiseste valimiste toel aastatagusega võrreldes 10,4% võrra. Esimese üheksa kuu lõikes kasvas reklaamikäive 4,4%, ulatudes 59,03 miljoni euroni.

„Kolmanda kvartali suuremad võitjad olid loomulikult need meediatüübid, kuhu valimisreklaami raha jõudis juba septembrikuus – näiteks välimeedia, kus vahetult enne valimisi reklaami teha ei tohigi,“ ütles Esko.

Meediatüüpidest oli Esko sõnul kolmandas kvartalis suurimas kasvutrendis välimeedia (31,4%), otsepost (20,7%), ajakirjad (20%) ja telereklaam (16,1%). Turu kasvuga samas tempos või aeglasemalt suurenesid käibed ka interneti- (10,3%) ja raadioturul (2,4%). Üsna ootuspäraselt jätkus aga ajalehtede väike langustrend (-6,1%).

Antud ülevaade põhineb igapäevasel TNS Emori Adexi reklaamimonitooringul, mis kaardistab 47 ajalehte, 57 ajakirja ja 20 telekanalit.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757