• 26.11.13, 11:17
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Google: eestlane teeb enne ostu põhjaliku uurimistöö

Google’i tarbijakäitumise uuringu Consumer Barometer 2013 tulemuste põhjal on eestlaste ostuotsused väga kaalutletud. Enne toote soetamist tehakse internetis põhjalik taustauuring.
Eesti kaasati Google’i uuringusse esimest korda ning küsitluses osales üle 2000 internetikasutaja.
Google’i Baltikumi ärisuuna arendusjuht Vytautas Kubilius märkis, et Eestis on internetil ostuotsuse tegemisel väga suur roll. „Kõikide kategooriate lõikes tegi 73% ostueelseid uuringuid internetis, mis on veel kõrgem tulemus kui Euroopa ühe suurima e-kaubanduse turul Ühendkuningriikides, kus vastav näitaja on 69%." 
Uuring näitas, et 42% eestlastest uuris tooteid ja teenuseid Internetis isegi enne tavakaubandusvõrgust ostu sooritamist. Ühendkuningriigis on vastav näitaja 29%. "See näitab selgelt, kui oluline on Eesti ettevõtete jaoks tugev esindatus internetis, kui nad tahavad jõuda tarbijani ja pakkuda neile toote või teenuse kohta teavet," selgitas Kubilius.
Consumer Barometer 2013 näitab, et internetis tehtavad uuringud on määrava tähtsusega isegi nendes kategooriates, kus enamik oste tehakse tavakaubandusvõrgu vahendusel.
„Näiteks ei mängi rolli see, et enamik mobiilseadmete ostjatest ja mobiilsidelepingute sõlmijatest teevad neid asju "tavakaubanduses" - vastavalt 87% (mobiilseadmed) ja 64% (mobiilsidelepingud). Vaatamata sellele tegid 42% mobiiltelefoni ostjatest ja 53% mobiilsidelepinguga liitujatest enne ostuotsuseni jõudmist interneti taustauuringu. See tõestab taas, et eesti internetikasutajad on harjunud veebis oste tegema ja teavet koguma, mis tähendab, et e-turundus ja veebis kohalolek peaks Eesti ettevõtete jaoks olema märksa suurema tähtsusega,“ lausus Kubilius ja lisas, et laialt levinud arvamus, et e-turundusest on kasu ainult ettevõtetel, kes müüvad oma kaupu internetis, ei pea enam paika. 
Eestis kasutab internetti 77% elanikkonnast. 32% Eesti internetikasutajatest ostavad veebist kaupu või teenuseid. Mõnes ärisektoris on e-kaubanduse osakaal väga kõrge. Näiteks 81% hotellibroneeringutest, 75% puhkuse- ja 72% ärilendudest ning 75% autokindlustustest ostetakse veebis.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.10.24, 16:14
Advendikalender: kuidas sai lastele loodud kingikogumikust kõigile mõeldud hitt-toode
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele