Autor: Maarit Eerme • 27. veebruar 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Baltika neljas kvartal üks viimaste aastate tugevamaid

Baltika teenis 2013. aasta neljandas kvartalis 1 024 tuhat eurot maksueelset kasumit ning puhaskasumiks kujunes 865 tuhat eurot. Positiivne oli hulgi- ja e-kanali areng, kus müük kasvas neljandas kvartalis 56%.

2013. aasta kasum enne maksustamist oli 269 tuhat eurot ning puhaskasum 102 tuhat eurot. Peale tagasihoidlikku kolmandat kvartalit näitas 2013. aasta neljanda kvartali tulemus paranemist. Ehkki tavatult soe sügisilm jätkus aasta lõpuni ja nõrgast hooaja algusest tingitud varude realiseerimine toimus plaanitust madalamate marginaalidega, jõudis Baltika lähedale viimaste aastate parimatele kvartali tulemustele.

Grupi müügitulu suurenes eelmise aasta neljanda kvartaliga võrreldes 506 tuhande euro võrra ehk 3%. Eriti positiivne on hulgi- ja e-kanali areng, kus müük kasvas neljandas kvartalis 56%, mis on vastavuses 2013. aastaks seatud eesmärgiga arendada ka teisi müügikanaleid ning suurendada müügi-mahtusid nii hulgi- kui ka frantsiisipartnerite kaudu.

Jaesegmendi müügi 1%-line kasv neljandas kvartalis teeb 2013. aasta kokkuvõttes jaemüügi kasvunumbriks 4%. Tugevamat jaemüügi kasvu näitas neljandas kvartalis Baltikum (7%) ning enim suurenes müük Lätis (12%). Aasta kokkuvõttes saavutas suurima jaemüügi kasvu Eesti (12%), talle järgnes Läti (9%) ja Leedu (2%).

Kui Baltikumi tulemustega võib rahule jääda, siis Grupi terviktulemusele avaldasid negatiivset mõju Ida-Euroopa tulemused. Venemaa jaemüük vähenes neljandas kvartalis 19%. Venemaa ebakindel majanduse tulevik, nõrgenenud rubla (2013. aasta jooksul nõrgenes rubla ca 11%) ja tõusnud hinnad on oluliselt vähendanud sealse tarbija kindlustunnet ning pidurdanud rõivakaubanduse elavnemist.

Ukraina neljanda kvartali jaemüük vähenes 2%, kuid kohalikus valuutas saavutati siiski müügikasv 2%. Ukraina aasta teises pooles teravnenud poliitilised konfliktid ning grivna nõrgenemine on andnud hoogu juurde riigi majanduskriisile. Ebakindel poliitiline ja majanduslik olukord kahjustab nii sisetarbimist kui rahvusvahelist kaubandust.

Ettevõtte brutokasumi marginaal oli neljandas kvartalis 54,3%, mis on 1,8 protsendipunkti võrra madalam, kui eelmise aasta samal perioodil. Marginaali languse tingis Venemaa ja Ukraina turgude probleemid ning kolmanda kvartali nõrk müük, mille tõttu kasvanud kaubavarud realiseeriti neljandas kvartalis planeeritust madalama marginaaliga. Hindadele avaldas survet ka konkurentsi jätkuv tihenemine ja kaubanduspindade kasv Baltikumis.

Baltika 2014. aasta üheks olulisemaks tegevussuunaks on realiseerida plaan Ukraina ning Venemaa riskide vähendamise osas grupi terviktulemusele. Üheks võimaluseks, mille suunas tegutsetakse, on muuta opereerimismudelit nendel turgudel. Lisaks on 2014. aasta tähelepanu suunatud Balti riikides positsioonide tugevdamisele ning muude müügikanalite jätkuvale arendamisele.

Ettevõtte jaoks on Baltikumi jaekaubandus oluline tugipunkt majandusliku stabiilsuse ja kasvu tagamisel ning Baltikumi turul tugevas konkurentsis positsiooni hoidmiseks on vajalikud olemasolevate poodide renoveerimised ja uute poodide avamised. Baltika jätkab tööd frantsiisimüügi võrgustiku laiendamise suunal ning tehakse ettevalmistusi lisaks Montonile ka kõikide teiste Baltika kaubamärkide rahvusvahelise e-müügi avamiseks 2014. aasta lõpuks.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757