Autor: Maarit Eerme • 16. mai 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Massimo Dutti: me ei investeeri palju turundusse

Massimo Dutti rahvusvahelise jaekaubanduse juht Damir Kasaev
Foto: Jelena Rudi
Viru Keskuse teisele korrusele tulnud uus Eesti esimene Massimo Dutti kauplus ei looda alguses suurt müüki, kuna ei investeeri turundusse ning inimesed alles tutvuvad uue kauplusega.

Enam kui 400 ruutmeetrisel pinnal asuv Hispaania päritolu bränd pakub kvaliteetseid moerõivaid ja aksessuaare.  

“Massimo Dutti kaupluse avamist oleme planeerinud pikka aega ning meie kliendid on vähemalt sama kaua oodanud selle brändi tulekut Eestisse. Äsjaavatud kauplus on kvaliteetse siselahenduse ja tootevalikuga ning täiendab Viru Keskuse uut kaupluste kooslust parimal kujul,” ütles Viru Keskuse juhatuse liige Ants Vasar.

Intervjuu Massimo Dutti rahvusvahelise jaekaubanduse juhi Damir Kasaeviga:

Kas olete kaupluse asukohaga rahul?

Oleme selle asukohaga väga rahul, kuid on paremaid kohti.

Millal otsustasite kaupluse Tallinnas avada?

Viru Keskuses kaupluse avamise tegime eelisel aastal, ning sellest ajast alates oleme antud projektiga ka tegelenud. Kaupluse avamist ootasime väga.  Viru Keskuse kaupluse kontseptsioon on kõige uuem, mis on kasutusel hetkel vähestes kauplustes ning oleme selle üle uhked. Kaupluses on elegantne ja hubane sisekujundus. Mulle isiklikult meeldib meie vana kontseptsioon rohkem, sest seal on rohkem ruumi, avatum ning valgem. Kuid see siin on ka väga hea.

Kas plaanite veel mõnda kauplust Tallinna?

Me usume, et meil on võimalus avada veel üks kauplus Tallinnas. Aga me ei ole kindlad, et kas mõnda teise Eesti linna me oma kauplusega jõuame. Tallinnas sooviksime leida koha kaubanduskeskuses, mis asub väljaspool kesklinna. Kaupluse pind peaks olema suurem ning keskuses peaks olema toidukauplus ning kino. Hetkel otsime võimalusi sellise koha leidmiseks.

Kas plaanite lastekollektsiooni Eestisse toomist?

Lastekollektsiooni puhul oleme väga valivad, sest need tooted on pigem kallimad. Tavaliselt avame sellise kaupluse luksuskaupade kaupluste lähedal, kus käib jõukam klient, kes jaksab tooteid osta. Hinna osas me ei konkureeri Zara, H&M või Gapiga.

Kui suur osa kollektsioonist on Tallinna kaupluses saadaval ning kas plaanite avada ka e-kaupluse?

Me alustasime e-kauplusega kolm aastat tagasi ning see on olnud väga edukas. Usun, et lähitulevikus on Baltikumi klientidel ka võimalus osta Massimo Dutti tooteid veebist. Hetkel on kaupluses esindatud 95% kollektsioonist. Kuna hetkel on hooaja lõpp, siis me otsustasime ühte kollektsiooni siia tuua. Kuid talvehooajal on kogu kollektsioon kaupluses kohal.

Kas plaanite ka hooaja allahindlusi teha?

Meil on tavaliselt kaks korda aastas allahindlused, siis kui toimub hooaja vahetus. Allahindluste periood kestab umbes kaks kuud. Esimene allahindlus algab juuni lõpust ning alustame 30% hinnaalandusest.

Kuidas on Eesti kaupluses olevate toodete hinnad võrreldes teiste riikidega?

Igas riigis on hinnad veidi erinevad, sest see sõltub konkreetsest turust. Kuid erinevus on väga sümboolne ja see ei ole rohkem kui 10-15%. Venemaa on kõikidest teistest turgudest erinev seoses kohalike püsikulutustega ning seal on toodete hinnad 50% kallimad kui Hispaanias. Seepärast kasutavad venelased võimalust ning reisivad palju Eestisse ja teistesse riikidesse.

Kes on Eestis teie peamised konkurendid?

Meie konkurentideks on tavaliselt Tommy Hilfiger, Gant, Calvin Klein ja isegi Hugo Boss. Eesti brändidest nimetaks Baltman ja Ivo Nikkolo.

Kui suurt müüki ootate esimesel kuul?

Me usume, et esimestel kuudel ei ole müük väga suur, sest ettevõtte strateegia on selline, et me ei investeeri raha turundusse. Esimesed kolm-neli kuud on müük pigem madal, sest potentsiaalsed kliendid ei tea turule saabunud brändist. Kuid usun, et hiljem jõuame hiljem müügiga järgi.

Ennast tutvustame sedasi, et paneme enda veebilehele infot uute kaupluste kohta. Ning tavaliselt jagavad meie kliendid infot suust suhu. Samuti edastavad kaupluste kohta infot kaubanduskeskused, kus me asume. Aegajalt kasutame ka välimeedia plakateid ning printreklaami.  

Massimo Dutti panustab kauplusesse, kontseptsiooni ja kollektsiooni. Ma usun, et see muutub natuke ning otsime võimalusi, kuidas ennast tutvustada.

Massimo Dutti asutati 1985 aastal eelkõige meestele moerõivaid pakkuva ettevõttena. 1991. Aastal omandas kaubamärgi Inditex Group. Hetkel on Massimo Duttil 665 kauplust 63 riigis.  Eestis opereerib Massimo Dutti bärndi Baltimaade juhtiv rõivaste jaekaubanduskontsern Apranga Group.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757