Nurmsi sõnul töötavad väga hästi näiteks luksusbrändide Galeries Lafayette ja Louis Vuittoni vaateaknad. „See on nii seepärast, et enamasti mõtleb kaupmees sellele, et kuidas tema toode oleks aknal kenasti välja toodud aga unustab, et hea aknakujundus peaks ka vaatajat kaasa haarama,“ ütles Nurms. Ta lisas, et eelpool nimetatud poodide aknad jutustavad alati mingit lugu – need on justkui illustreeritud leheküljed mõnest juturaamatust.
„Kui rääkida vaateakna kujundusvõtetest, siis lühidalt võiks rõhutada kontrasti, mille läbi on lihtne saavutada tähelepanu koondumine,“ ütles Kanter. Selgitades, et kontrasti võtted on erinevad – näiteks pinnad, suurused, liikumine, kuju ja värv. „Ka täna Tallinnas ringi liikudes märkab kontrasti kasutamist.“
Vaherpuu ja Laine kinnitasid, et igal vaateaknal peab olema oma puudutus, mis teeb ta eriliseks. „Viimane aken, mis jättis erilise tunde oli Tartus asuvale Tasku keskusele loodud vaateaken. Aknakujunduse kandev idee oli karge, särav ja lummav lugu „Unistused täituvad taskus“ – kõik meie unistused on meie enda teha ja on justkui meie endi taskutes peidus, tuleb nad sealt vaid üles leida ja välja võtta,“ rääkisid E&E aknakujunduse disainerid.
„Tänapäeval on palju muutunud pakutava kauba või teenuse kvaliteediga samavõrd tähtsaks kaupluse keskkond ja loomulikult personaalne teenindus,“ ütles Kanter. Ta peab vaateakna rolli suhteliselt vähetähtsaks ostukäitumise mõjutajana kuid see on väärt reklaampind, mida ei raatsiks ka lihtsalt ära kasutamata jätta. Vaherpuu ja Laine nõustusid, et vaateaken on kaupluse tähtsamaid identiteedikandjaid ja hea reklaamikanal. Kanter lisab, et kaupmees peab hoolikalt läbi mõtlema, kas soovitakse vaateakna reklaami eeliseid kasutada maksimaalselt hästi või pigem vaateaknast loobuda, sest halb vaateaken võib ostukäitumist mõjutada hoopis negatiivses suunas ning kaupluses pakutava kauba ja teenuse kvaliteedi kahtluse alla seada.
„Vaateaknal on oluline kandev idee, mis kõnetab ja kutsub sisse. Samuti peab arvestama erinevate aastaaegadega ning valgusega,“ rääkisid E&E aknakujunduse disainerid. Lisades, et valgustus on väga oluline, et hilisel õhtutunnil jalutades su aken silma paistaks.
Soovitused ideaalse vaateakna tegemiseks:
Pilkupüüdev – eristub tänavapildist ja konkurentide akendest erilise värvuse, valguse, kujunduselementide vms abil – aknal on oma lugu, mis ei pruugi olla vaatajate poolt üheselt mõistetav, ent on sellest hoolimata selgelt tunnetatav – vaataja pilgu liikumist suunatakse teadlikult. On loodud dünaamiline või staatiline kompositsioon ja see tõstab toote fookusesse – valgus suunab tähelepanu ja loob teatraalsust. Valguse iseloom toetab ideed – vaateaken mõjub värskelt ja uudselt
Jutustav