Toiduliit kutsub eestimaalasi 8. septembril algava Eesti toidule pühendatud teavituskampaaniaga pöörama rohkem tähelepanu toodete päritolumaale ning eelistama Eesti inimeste toodetud toitu.
Toiduliidu juhataja Sirje Potiseppa sõnul eelistab TNS Emori jaeseire uuringu järgi kolmveerand Eesti tarbijaist sisseoste tehes kodumaiseid toiduaineid.
„Nõnda saab iga tarbija panustada sellesse, et kodumaised, harjumuspärase maitsega, värsked ja kõrge kvaliteediga toiduained püsiksid meie toidulaual ka edaspidi. Seeläbi tagame ka selle, et säilivad Eesti inimeste töökohad.“
Potiseppa sõnul soovib Toiduliit septembris läbiviidava kampaaniaga tõsta tarbijate teadlikkust Eestis toodetud toidu kvaliteedist, aitamaks teha poes teadlikumaid valikuid.
Tema sõnul tegelevad Eesti tööstused järjepidevalt sellega, et muuta tootmine võimalikult läbipaistvaks. „Oleme tööstustega valmis selgitama, millest ja kuidas tööstustes toitu valmistatakse, et tarbijad oleksid teadlikumad ning suhtuksid kriitilisemalt eelarvamustesse Eesti tööstustes valmistatud toidu kvaliteedi aadressil,“ ütles Potisepp.
TNS Emori uuringu järgi peab iga teine tarbija kodumaist toitu alati usaldusväärseks, tervislikuks ning püsivat kvaliteeti omavaks. Potiseppa hinnangul võiks nende inimeste hulk aga veelgi suurem olla, eriti nooremate seas. „Alla 35-aastased tarbijad hindavad importtoiduainete osatähtsust ostukorvis märgatavalt suuremaks kui vanemad tarbijad. Osalt võib selle põhjuseks pidada maailmamaitsete ja -köögi pealetungi, mis eeldab ka teistsuguste koostisainete kasutust. Osalt aga vähest kohaliku toidu väärtustamist,“ nentis Potisepp.
Potisepp ütles, et Eesti toit vajab noorema põlvkonna „kojukutsumiseks“ avaliku arvamuse tuge. „Meil on, mille üle uhked olla. Soovime, et avalikkuses tuntud inimesed jagaks julgemalt oma häid maitseelamusi Eesti toidust ning aitaks isikliku eeskujuga kujundada noorema põlvkonna hoiakuid, “ leidis Potisepp. „Ka 30 aasta pärast võiks Eestis elada suurimad Eesti toidu fännid.“
Kampaania ajal näidatakse teles Meie toidu klippi ning Toiduliit korraldab koostöös toidutootjatega koolide külastusi, mille eesmärgiks on tutvustada õpilastele toidutootmise köögipoolt ning selgitada tervisliku toitumise põhimõtteid. Kampaania on osaks riigi- ja toidutootjate toidukultuuri edendamise tegevustest.
Seotud lood
Eesti turul üle 30 aasta tegutsenud Smarten Logistics pakub kolmanda osapoole logistikat ehk 3PL. Me hoolitseme kõige logistikaga seonduva eest: alates laovarude planeerimisest, kaupade vastuvõtust, arvele võtmisest, ladustamisest ning lõpetades nende klientideni toimetamisega. Lähemalt räägib Martin Karolin Smarteni müügiosakonnast.
Enimloetud
1
Osanike vahel olid pikalt suured erimeelsused. “Terve linn teadis seda”
4
Esikoha võitja ei tahtnud öelda, kus nende pood asub
Hetkel kuum
Osanike vahel olid pikalt suured erimeelsused. “Terve linn teadis seda”
Kahel värskel juhil CV-s ühine Barboras töötamine
Omanik: keegi ei soovi pikalt pidada kahjumis äri
Tagasi Kaubandus esilehele