Milline võiks olla maksimaalne tarneaja pikkus, et rahul oleks nii klient kui ka tarnija ise? Ja kas alati on parim just võimalikult lühike tarneaeg?
Kuna kliendi seisukoht on, et mida lühem tarneaeg, seda parem, püüavad ettevõtted teha kõik endast oleneva, et tarneaeg oleks võimalikult lühike – see on kõigi osapoolte huvides, kirjutab 21. oktoobri Äripäev logistika rubriigis.
Cherry Media OÜ juhatuse liige Andres Susi rääkis, et ideaalis tahab klient muidugi võimalikult kiiret tarnet, kuid paljuski oleneb see kaubakategooriast. “Mida impulsiivsem ost, seda kiiremat tarnet eeldatakse,” selgitas ta, tuues näiteks parfüümi, mida tahetakse kiiresti proovida. “Paremini planeeritud internetiostude puhul on klient valmis veidi ootama, kui teab, et saab kauba tavapoe hindadega võrreldes soodsamalt,” kinnitas Susi. “Või siis on tegu mõne brändi või mudeliga, mida suuremad kohalikud jaekaupmehed ei müü,” lisas ta.
Susi sõnul on testitud teatud kaupade müümist “kohe kätte” põhimõttel ning nädalase tarnega. Olulist mõju müügile sel tema sõnul ei olnud. “Hind ja muud faktorid mõjutavad müüki rohkem,” lausus ta. Nii nagu iga kaubandusettevõtte puhul, on ka Cherry.ee jaoks oluline laovaru ja müügi suhte optimeerimine. “Sisuliselt on see lihtne matemaatika – mida vähem pead investeerima laovarudesse, seda paremat hinda kliendile pakkuda saad,” kinnitas Susi. “Cherry.ee ärimudel on üles ehitatud sooduskampaaniatele, mis eeldab teatud järeleandmisi osa kategooriate tarnekiiruses.” Ta lisas, et impulssostude puhul on tegu ühe- kuni kolmepäevase tarnega.
Loe
pikemalt Äripäevast, mida räägivad veebikaupluse tarneaja pikkusest Rahva Raamat, Suva, Baltika.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti logistikaettevõte Via Express on enam kui 10 aastat pakkunud kaubandussektorile keskendunud lahendusi, sealhulgas transporti multitemperatuursete veokitega. Ettevõttele on omistatud kvaliteedi-, toiduohutuse- ning keskkonnajuhtimise ISO-sertifikaadid.