Autor: Maarit Eerme • 19. november 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Rimi prognoosimis- ja tellimissüsteem sai rahvusvahelise kvaliteediauhinna

Rimi pälvis automatiseeritud prognoosimis- ja tellimissüsteemi juurutamise eest Põhjamaade ja Balti riikide ettevõtete seas maailma juhtiva majandustarkvara arendaja SAP kõrgeima kvaliteediauhinna. Rimi Baltic on esimene ja ainuke jaekett Baltikumis, kes on varude juhtimise lahenduse eest nii kõrge tunnustuse pälvinud.

Rimi Baltic rakendas esmakordselt SAP andmetöötlussüsteemi 2005. aastal. Viimase kahe aasta jooksul (2012-2014) viidi läbi optimeerimisprojekt, prognoosimis- ja tellimissüsteemi automatiseerimine, mis lihtsustas oluliselt tellimuste tegemist kõigile osapooltele. Rimi Eesti tarneahela juhi Allar Kahju sõnul on auhinnatud  süsteem innovaatiline ning mugavaim lahendus igapäevaseks  varude juhtimiseks nii tarnija kui ka jaeketi jaoks. „Oleme uut süsteemi kasutanud ligikaudu poolteist aastat ning  näeme, et see on muutnud tarneahela märksa sujuvamaks. Süsteemi tarkvara otsustab ise vastavalt kaupluse riiuli- ja laoseisule, millal milliseid kaupu tellida ja millal mitte,“ selgitas Kahju.

Süsteemi oluline eelis on selle võimekus ennustada ja tõlgendada inimeste käitumismustrit. „Varem pidid ostujuhid ja kaupluste juhatajad hoidma pidevalt silma peal, et kuidas ühe või teise kauba kättesaadavus letil või laos on. Täna teeb selle töö aga suures osas tarkvara,“ ütles Kahju. Süsteem arvestab ka võimalikke kõrvalekaldeid tavapärasest käitumismustrist nagu pühade,  tähtpäevade või hoopis kohalike suursündmuste, näiteks Viljandi folgi, mõju nõudlusele. „Tegemist on revolutsioonilise uuendusega, mille tulemusena paraneb märgatavalt kaupade saadavus poes,“ lisas ta. 

Uue süsteemiga töötab igapäevaselt Rimi keskuses paiknev kaubavarude planeerimise osakond. Vajadusel saab osakonna planeerimise spetsialist loomulikult teha süsteemi täiendusi ja tellimust muuta, kuid üldiselt teeb prognoosimissüsteem kaupluse töötajate elu kordades kergemaks, sest kauplus ise ei pea enam kaupade tellimisega tegelema. Samuti vähendab süsteem eksimise võimalust ja personali töökoormust, mis annab neile võimaluse tegeleda oma põhitööga ja teenindada kliente.

Lisaks võimaldab tarkvara siduda mitmeid erinevaid protsesse, mida seni on tehtud eraldi. Uue süsteemi toel toimuvad varude täiendamine kaupluses ja kesklaos, poe- ja keskladude vaheline integreeritud kaubaliikumine ning info liikumine Rimi ja hankijate vahel ühes süsteemis, mis kõik aitab kaasa tõrgeteta tarnetele.

SAP on juhtiv majandustarkavara arendaja, kelle rakendusi ja teenuseid kasutab enam kui veerand miljonit ettevõtet või organisatsiooni üle maailma. Igal aastal tunnustab SAP kvaliteediauhinnaga ettevõtteid, kes on Euroopas, Lähis-Idas või Aafrikas kõige edukamalt arendaja loodud tarkvara rakendanud ning seda neljas erinevas kategoorias. Iga kategooria võitja hindamisel on olulised projekti vastavus SAPi kvaliteedinõuetele, lahenduse õigeaegne rakendamine, madalad kogukulud  ning kasu äritegevusele. Rimi Baltic, kes pälvis Põhjamaade ja Balti riikide ettevõtjate seas kuldse auhinna äri arenduse kategoorias, konkureerib nüüd samas kategoorias Euroopa, Lähis-Ida ja Aafrika piirkondade ettevõtetega.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757