Autor: Kadrin Karner • 12. detsember 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Hinnaerinevusi veidi alla kahel protsendil kontrollitud toodetest

Tarbijakaitseamet kontrollis selle aasta novembris üle Eesti eri kauplustes saali- ja kassahindu. Hinnaerinevusi avastas amet veidi alla kahel protsendil kontrollitud toodetest.

Kokku kontrollisid ametnikud üle Eesti 49 kauplust ja 1000 toodet, rikkumisi leiti kokku 16 kaupluses 19 toote puhul. Tarbija kasuks oli hinnaerinevusi üheksa, kokku summas 8,24 eurot, millest kõige väiksem erinevus oli 0,06 ja kõige suurem 1,68 eurot. Tarbija kahjuks esines hinnaerinevusi kümnel korral, kokku summas 4,59 eurot, millest kõige väiksem erinevus oli 0,05 ja kõige suurem 0,72 eurot.

Tarbijakaitseamet tuvastas hinnaerinevusi nii tarbija kasuks kui kahjuks Jyski, Rimi, Maxima, Grossi Toidukaupade, Säästumarketi, Koduekstra, Maksimarketi, K-Rauta ning A ja O kauplustes.

Seaduse järgi ei ole kauplejal kohustust müüa toodet müügisaalis esitatud hinnaga, kuigi hea tava kohaselt võib nii olla. Siiski on üha rohkem ettevõtjaid hakanud head tava järgima ning hüvitavad tarbijale hinnavahe.

Kontrolli tulemuste põhjal võib öelda, et eksimused hinna avaldamises olid väikesed ning amet ei leidnud ühtegi sellist rikkumist, mida kaupleja oleks teadlikult kasutanud müügisaalis tarbija petmiseks.

Suuremat muret valmistavad tarbijakaitseametile hinnaerinevused, mis avalduvad kauplejate reklaampakkumistes ja/või otsepostitustes klientidele. Kaubandustegevuse seaduse järgi tohib kauba soodustingimustel müügist teavitamisel sõnu „soodusmüük“, „allahindlus“ või muid taolisi väljendeid kasutada üksnes juhul, kui üheaegselt esinevad järgmised tingimused:

• müük on seotud kaupleja poolt tavaliselt müüdava kauba müügiga,

• müük kestab piiritletud aja ja

• selliselt müüdava kauba hind on tunduvalt madalam tavalisest hinnast.

Siinkohal juhib tarbijakaitseamet kauplejate tähelepanu ameti äsja uuendatud müügi- ja ühikuhinna avaldamise juhendile, mis on kauplejale kindlasti abiks hinnaavaldamise nõuetest kinnipidamisel. 

Nõuandeid tarbijale

• Kui kassast läbi löödud hind ei vasta müügisaalis avaldatud hinnale, saad kaubast loobuda ja raha tagasi küsida.

• Vaata ostutšekk kassa juurest lahkumata üle, nii saad võimalikule hinnapettusele kohe jälile ja probleemi sealsamas lahendada.

• Kui avastad hinnapettuse alles kodus, mine võimalikult kiiresti poodi tagasi ja ütle, et tahad ostust loobuda ja oma raha tagasi saada.

• Anna hinnapettusest ka tarbijakaitseametile teada, sest tegemist on tarbijakaitseseaduse rikkumisega.

 

 

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757