• 05.01.15, 14:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

MKM: Jaemüük kasvab stabiilses tempos

Viimased viis kuud on jaekaubanduse maht püsivhindades olnud suurem kui viimase majandusbuumi ajal ning järgnevatel kuudel on oodata senise trendi jätkumist.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi majandusarengu osakonna analüütiku Karel Lemberi hinnangul jääb lähikuudel jaemüügi kasv 4–6 protsendi vahele.
Palkade kasv koos deflatsiooniga on tekitanud jaekaubandussektori jaoks väga soodsa olukorra. Sisetarbimist ergutavad madalad intressimäärad ja odavast kütusest ning soojast talvest tingitud madalamad kommunaalkulud. Samas ei saa eeldada, et niivõrd soodne asjaolude kokkulangemine jääbki kestma. Veidi pikemas perspektiivis tuleb arvestada jaekaubanduse kasvu mõningase aeglustumisega.
Kiiret kasvu näitas novembris sõidukikaubanduse sektor, kus müügimahud suurenesid eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 26%. Siin ei olnud kasvu põhjuseks niivõrd otsene nõudlus, kuivõrd asjaolu, et käibemaksuseaduse muudatuse tõttu oli november viimane kuu, kui ettevõte sai sõiduki käibemaksu täies ulatuses tagasi. Detsembris selle segmendi mahud ilmselt vähenevad, kuna plaanitud ostud tehti varem ära ning nõudlus liikus ettepoole.
Autor: kaubandus .ee, Kaubandus.ee

Seotud lood

Uudised
  • 05.01.15, 09:28
Jaemüük kasvab stabiilselt
Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2014. aasta novembris 2013. aasta novembriga võrreldes püsivhindades 5%, teatas Statistikaamet. Alates augustist on jaemüügi kasv võrreldes varasema aasta sama kuuga püsinud stabiilselt 5–6% piires.
  • ST
Sisuturundus
  • 01.10.24, 18:25
Müük kasvab, kui kasutad korralikku logistikat
Eesti turul üle 30 aasta tegutsenud Smarten Logistics pakub kolmanda osapoole logistikat ehk 3PL. Me hoolitseme kõige logistikaga seonduva eest: alates laovarude planeerimisest, kaupade vastuvõtust, arvele võtmisest, ladustamisest ning lõpetades nende klientideni toimetamisega. Lähemalt räägib Martin Karolin Smarteni müügiosakonnast.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele