• 05.01.15, 16:55
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Raul Puusepp: jaemüügi kasv jätkub

Tõenäoliselt jätkub 2015. aastal sisemajanduse tarbimise kasv nagu mullugi, ütles kaupmeeste liidu juhatuse esimees Raul Puusepp.
Puusepp lisas kaupmeeste liidu juhina, et kasv võib mullusest tulla pisut aeglasem, aga siiski suhteliselt võrreldav. Tema sõnul tingib tööjõuturu olukord palkade kasvu, samamoodi ei ole väga atraktiivsed säästud ja investeeringud, inflatsiooni pole või on väga madal, tulumaksu alandatakse jne. "Selliseid väikesed sisendid lubavad leibkonnal rohkem tarbida," ütles ta.
Statistikaameti teatel suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 2014. aasta novembris 2013. aasta novembriga võrreldes püsivhindades 5%. Alates augustist on jaemüügi kasv võrreldes varasema aasta sama kuuga püsinud stabiilselt 5–6% piires.
Puusepa teatel on kaupmeeste liidu seisukohalt kaupmeestel käibe mõttes olnud väike kasvuaasta, mis on positiivne. Samas ei maksa unustada, et jõuliselt on kasvanud ka kaubandusega seotud kulud, mis teevad kaupmeestele muret: uued seadused, regulatsioonid ja tööjõukulude kiirem kasv, kui käive võiks lubada.
"Klientide arv ei ole tegelikult kasvanud, rahvastik ja tööhõive on isegi languses," ütles Puusepp. "Sama võib öelda turistide kohta, et nende arv on aasta lõpus olnud oluliselt väiksem kui aasta varem. Kasv on tulnud kohaliku inimese tarbimise suurenemisest."
Tallinna Kaubamaja Grupi juhina väljendas Puusepp rahulolu, et grupil on tervikuna läinud veidi paremini kui turul. Tema sõnul on Selver, mis moodustab grupist kõige suurema osa, oma turuosa pisut võitnud.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 01.10.24, 18:25
Müük kasvab, kui kasutad korralikku logistikat
Eesti turul üle 30 aasta tegutsenud Smarten Logistics pakub kolmanda osapoole logistikat ehk 3PL. Me hoolitseme kõige logistikaga seonduva eest: alates laovarude planeerimisest, kaupade vastuvõtust, arvele võtmisest, ladustamisest ning lõpetades nende klientideni toimetamisega. Lähemalt räägib Martin Karolin Smarteni müügiosakonnast.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele