ETK ostudirektor Taavi Kontson ütles, et ettevõte teeb aastas oma tarnijatele trahvi umbes veerand miljonit eurot, mis on ettevõtte käibest imetilluke osa. "Meie partneritele on see signaal, et me väga palju ei trahvi," ütles ta.
Kontson ütles seminaril "Kuidas avada jaekettide uksi?" videoloos, et kaks kolmandikku trahvidest tehakse tarneaukude eest ettevõtte suurematele strateegilistele partneritele. "Väiksed trahvid on sellesse suhtlusesse juba sisse arvestatud," ütles Kontson. "Ülejäänud osa jaotub sajakonna väikepartneri vahel ja summad on väikesed. Kui me näeme, et tarnija ei saa hakkama tarnimisega, siis mõtleme tootja või tarnija vahetusele."
Selveri ostudirektor Katrin Riisalu ütles samuti, et tarnijatele tehakse vähe trahve. "Eelmisel aastal näiteks tehti 62 trahvi, mis on 5% meie kogu tarnijatest kokku," ütles Riisalu. "Meie eesmärk ei ole teha trahve, vaid need on lepingutes sees sellepärast, et meil on kõik lepingud erinevad. Nii on lihtsam seda süsteemi hallata. Natuke trahvid ka distsiplineerivad, sest paljudes kategooriates on riiulil tootel oma koht ja kui see on koguaeg tühi, siis on kliendi pahameel suur." Riisalu ütles, et kõige kehvem on see, kui toode ei ole kvaliteetne. Päevas tuleb Selveri klientidelt 50-100 tagasisidet ja pooled neist on kauba kvaliteedi kohta.
Rimi Eesti ostudirektor Margus Amor ütles, et põhiliselt seonduvad trahvid tarne ja kauba saadavusega. "Trahvide osakaal käibest on meil koguaeg langenud, sest kui paraneb tarnekindlus, on ka trahve vähem," ütles Amor. "70 protsenti trahvidest on kampaaniakaupade tarnimise eest ja eriti kriitilised perioodid on jõulud ja jaanipäev."
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
10. veebruaril toimus Tallinna Loomaaia keskkonnahariduskeskuses pea 200 osalejaga tootjate, hulgikaupmeeste ja jaekettide seminar "Kuidas avada jaekettide uksi?".
Seminaril "Kuidas avada jaekettide uksi?" vastasid jaekettide esindajad küsimustele. Nüüd on lisatud ka Maxima Eesti, ABC Supermarketi ja ETK vastused ning lisaks veel 2 küsimust, mida seminaril avalikult ei küsitud.
Käesoleval aastal on Barbora tegemiste keskmeks heategevus ning aasta jooksul pööratakse tähelepanu erinevatele abivajajatele, kes kõik vajavad meie hoolt ja märkamist. Ettevõtte usub, et igaüks saab ümbritsevat maailma paremaks muuta ning seetõttu kaasab Barbora ka oma töötajaid erinevatesse vabatahtlikesse projektidesse. Heategevusaastat alustatakse projektiga "Anna Käppa", mis on suunatud varjupaigas viibivate koerte heaolu toetamiseks.