Kristina Traks • 10 veebruar 2015
Jaga lugu:

Uue toote jaeketti saamine võtab enamasti aega 1-3 kuud

Uuringufirma Nielsen ja kaubandus.ee uuringust selgub, et kõige tüüpilisemalt võtab uue toote jaeketti saamine aega 1-3 kuud.  

Uuringus küsitleti 46 tootjat ja hulgimüüjat, kellel on aastas uusi tooteid pakkumises 1-300. 37 protsenti küsitletutest ütlesid, et neil võttis uue toote jaeketti saamine aega 1-3 kuud. 20 protsenti tunnistasid, et see võttis neil aega 3-6 kuud. 13 protsenti vastajatest pingutasid aga üle aasta selle nimel. 15 protsenti vastajatest ütlesid aga, et saavad hakkama alla kuu.

Kui tihedat suhtlust toote ketti saamine vajas, sõltus mõistagi konkreetsest tootest, kuid ka sellest, kui tuttav tootja kaupmehele oli. Kui on hea toode ja tuttav tootja, on võimalik ka ühe kontaktiga toode ketti saada - seda tunnistas viiendik küsitletutest. Kuni kolm kontakti oli tavapärane vastus, seda ütles ligi kolmandik küsitletutest. Iga kümnes aga tunnistas, et pidi võtma 6 või rohkem korda kaupmehega kontakti.

Esialgne pakkumine vajas enamasti muutmist, kuid ligi kolmandik pakkujatest tunnistas, et nad ei pidanudki oma pakkumist muutma. Kahel kolmandikul juhul oli vaja muuta hinda, kuid veel nimetati muutmisobjektina turundusinvesteeringuid, logistikadetaile, minimaalset kogust, hulgipakendit. Sisuliselt sündis koostöös jaeketiga uus toode.  

"Need, kes ütlesid, et kuu ajaga saame oma toote ketti sisse, on vist luisanud. Jahutoodetes on nt üks kord aastas see jumalik aken, kus me üldse oma toodet näidata saame," kommenteeris uuringut Veski Mati turundusdirektor Heikki Põhi.

 

 

Jaga lugu:
Seotud lood
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884maarit@kaubandus.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee