Rainer Saad • 12 märts 2015

Briti jaeketi strateegia kukkus läbi

Suurbritannia suuruselt neljanda jaemüüja Morrisons aastakasum kahanes 52 protsenti, kuna ettevõte ei suutnud oma strateegiaga kliente Aldilt ja Lidlil üle meelitada.

Morrisonsi juhtkond otsustas eelmisel aastal langetada hindu, kuna üha enam kliente vahetas nende poe konkurentide Aldi ja Lidli vastu. Täna teatas jaekett, et eelmise aasta kasum kukkus 52 protsenti, 345 miljoni naelani (487 miljoni euroni). Morrisonsi kasum on kahanenud kolmandat aastat järjest.

Eelmise aasta tulemused olid Morrisonsile kaheksa aasta halvimad. Samas usub ettevõtte nõukogu liige Andrew Higginson, et uus kasv terendab silmapiiril. „See on valus, kuid loodetavasti uue kasvuperioodi algus,“ ütles ta BBC-le.

Jaekett on varem teatanud, et vahetab tegevjuhi Dalton Philipsi välja ning uueks juhiks saab David Potts. Selleks, et anda uuele juhile rohkem rahalisi võimalusi ümberkorraldusteks, makstakse dividendi aktsia kohta aastatel 2015-2016 viis penni või vähem. Aastatel 2014-2015 oli keskmine dividendimakse aktsia kohta 13,7 penni.   

Morrisonsi aktsia reageeris hommikul tulemustele ligi kaheprotsendilise langusega.

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700